Управління рівнем дивергенції та конвергенції в освіті.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2018.2.2Ключові слова:
освіта, дивергенція, конвергенція, управління, альтернативна освітаАнотація
У статті розглянуто сутність понять «дивергенція» та «конвергенція» в освіті. Обґрунтовано необхідність управління рівнем дивергенції та конвергенції в освіті. Доведено, що дивергенція в освіті – це є збільшення розриву між рівнями розвитку окремих об’єктів, посилення відмінностей між ними і їхніми складовими. Поняття дивергенції є протилежним поняттю конвергенції, яка означає зближення об’єктів. У реальності дивергентні та конвергентні процеси знаходяться у неперервній взаємодії, забезпечуючи поступовий рух, стабільний розвиток і функціонування усіх існуючих суспільних організмів. У статті виконано конвергентний аналіз освітніх систем різних країн світу. Виявлено ознаки альтернативної освіти: застосування авторських методів та методик навчання, ігрова діяльність, бриколаж, індивідуальний підхід. Виконано аналіз ринку альтернативної освіти України.Посилання
Левченко Т.І. Європейська освіта: Конвергенція та Дивергенція: Монографія / Т.І. Левченко. – Вінниця: Нова книга. – 2007. – 656с.
Сторонянська І.З. Процеси конвергенції / дивергенції соціально-економічного розвитку регіонів України: підходи до оцінки / І.З. Сторонянська // Регіональна економіка. - №2. – 2008. – С. 73-83.
Баталія Л. Порівняльний аналіз альтернативних шкіл Чехії, Польщі і Словаччини / Л. Баталія // Нова педагогічна думка: наук.журн. – 2012. - №4.
Заболотна О. Альтернативна освіта як предмет наукового дискусу у вітчизняному та зарубіжному педагогічному просторі / О. Заболотна. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: library.udpu.org.ua
Кравець І. Стан діяльності альтернативної освіти у Польщі / І. Кравець // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету “Україна”. – 2014. - №1(9). – С. 56-61.
Мартинчук І. Альтернативні школи України, історія становлення і перспективи / І. Мартинчук // Історичні та політологічні дослідження. – 2017. - № 2(61). – С. 62-67.
Матюшкин А.М. О cоздании научно-практической программы по выявлению, обучению и воспитанию одаренных и талантливых детей / А.М. Матюшкин, Д.А. Сиск // Вопросы психологии. – 1988. - №4. – С. 88-97.
Ахновська І.О. Управління розвитком альтернативної освіти в Україні / І.О. Ахновська // Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Менеджмент ХХІ століття: глобалізаційні виклики»: збірник наукових праць. – Полтава: ПП «Астрая», 2018. – 304 с.
Вихрестенко Ж. Домашня (сімейна) освіта як альтернативна форма загальної середньої освіти / Ж. Вихрестенко // Народна освіта: Електронне наукове фахове видання. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.narodnaosvita.kiev.ua
Про освіту: Закон України. – 5.09.2017. - №2145-VII // Відомості Верховної Ради, 2017, №38-39.
Ахновська І.О. Комунікативні процеси на ринку сімейної освіти України / І.О. Ахновська // Облік, аналіз і контроль в стратегії розвитку економіки України – Луцьк: ІВВ Луцького НТУ, 2018. – 300 с.