Конкурентоспроможність туристичних дестинацій.
Ключові слова:
конкурентоспроможність, туристична дестинація, туризм, кластер, конкурентні переваги, «економіка участі»Анотація
В статті розглянуто особливості конкурентоспроможності туристичних дестинацій. Розкрито основні чинники формування конкурентоспроможності в туризмі на рівні туристичних дестинацій. Пропонується в схему основних конкурентних сил, що визначають конкуренцію між дестинациями, включити ще одну силу - місцеве населення туристської дестинації. Запропоновано нову схему залучення місцевого населення до туристичної діяльністі з метою підвищення конкурентоспроможності дестинації. Визначено, що одним з напрямів формування доброзичливого ставлення місцевого населення до туристів є посилення його зацікавленості у збільшенні туристичного потоку і розширення участі місцевого населення в туристичній діяльності. Запропоновані наступні шляхи підвищення зацікавленості місцевого населення в розвитку туристичної дестинації в рамках теорії «економіки участі»: створення нових робочих місць в туріндустрії та їх надання місцевому населенню, в тому числі і в рамках мультиплікативного ефекту, підвищення матеріальної зацікавленості.Посилання
Морозова Н.С. Предпринимательство и конкуренция в туризме / Н.С.Морозова, М.А. Морозов. - Монография. - М., РосНОУ, 2010. – 270 с.
Саффиулин А.Р. Методология управления конкурентными преимуществами на мезоуровне / А.Р. Саффиулин. – Монография. - Казань: Изд-во КГУ. – 2014. – 288 с.
Економіка участі [Електронний ресурс] / Доступ до ресурсу http:// http://ukr.vipreshebnik.ru/entsiklopediya/51-e/1908-ekonomika-uchasti.html
Стрижеус Л.В. Особливості розвитку «економіки участі» в організації / Л.В. Стрижеус / Ефективна економіка. - №4. – 2013 [Електронний ресурс] / Доступ до ресурсу http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1941