Маркетплейси як об’єктивний наслідок розвитку електронної комерції

Автор(и)

  • Л. М. Іваненко Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.4.16

Ключові слова:

електронна комерція; електронна торгівля; маркетплейс; бізнеспроцес; комп’ютерна мережа; онлайн-платформа

Анотація

У статті проаналізовано передумови розвитку електронної комерції, її позитивні та негативні впливи на торгівлю в цілому, а також розглянуто ті маркетплейси, що функціонують в Інтернет-просторі України.
Визначено, що на сьогодні темпи розвитку електронної комерції є дуже швидкими, які значно перевищують темпи розвитку традиційної торгівлі. Структуровано переваги та недоліки електронної комерції. Представлено поняття маркетплейсу та його класифікацію. Досліджено особливості діяльності сучасних маркетплейсів. Зокрема проаналізовано діяльність таких маркетплейсів, як Rozetka.ua, Allo, F.ua, Prom.ua, Bigl.ua, Shafa.ua, Crafta.ua, Izi.ua, Olx.ua, Menu.ua, Tabletki.ua, Liki24, Skidka.ua, Kabanchik.ua. Визначено, що маркетплейси є цікавим вирішенням питання реалізації інтересів як покупців, так і продавців, тому що покупці заощаджують час на пошуки і швидко отримують бажані товари. У свою чергу, продавці не витрачають час на розвиток власного інтернет-магазину, а використовують вже відомі маркетплейси.

Біографія автора

Л. М. Іваненко , Донецький національний університет імені Василя Стуса

к.е.н., доцент

Посилання

Мельничук О.С. Сучасний стан та особливості розвитку ринку електронної комерції у структурі національної економіки. URL: http://globalnational.in.ua/issue-4-2015/12-vipusk-4-berezen-2015-r/556-melnichuk-o-s-suchasnijstan-ta-osoblivosti-rozvitku-rinku-elektronnoji-komertsiji-u-strukturi-natsionalnojiekonomiki.

Кот О.В., Антоненко Д.С. Сутність, становлення та перспективи розвитку електронної комерції України у глобальному середовищі. Экономика и управление предприятием. Технологический аудит и резервы производства. 2015. № 2/6. С. 28-32.

Быстрова Н.В., Максимова К.А. Электронная коммерция и перспективы ее развития. Инновационная экономика: перспективы развития и совершенствования. 2018. Том 1. № 7 (33). С. 86-90.

E-commerce-2020: Перспективы для Украины. URL: http://zavarnik.biz/ecommerce-2020-perspektivy-dlya-ukrainy.

Power M. Online highs are old as the net: the first e-commerce was a drugs deal. The Guardian. 2013.

Tkacz E., Kapczynski A. Internet - Technical Development and Applications. Springer. 2009. С. 255.

Worldwide Retail and Ecommerce Sales: eMarketer's Updated Forecast and New Mcommerce Estimates for 2016—2021. eMarketer. 2018.

Retail e-commerce sales worldwide from 2014 to 2021. URL: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/

BBC – GCSE Bitesize: Electronic money and electronic commerce. BBC News. 2011.

Li Z. Online Versus Bricks-And-Mortar Retailing: A Comparison of Price, Assortment and Delivery Time. International Journal of Production Research. 2015.

Evans R. E-commerce, Competitiveness and Local and Regional Governance in Greater Manchester and Mersey side: A Preliminary Assessment. Urban Studies. С. 947–975.

Online Retail Industry Profile: United States. Datamonitor Plc. 2012. С. 1–36.

Итоги украинского e-commerce за 2019-й. URL: https://allretail.ua/ru/analytics/63438-itogi-ukrainskogo-e-commerce-za-2019-y.

Журавлев Павел. Обогатиться за счет Amazon: инструкция для стартапера. 2019. URL: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:htCAy7FhTSgJ:https://www .forbes.ru/tehnologii/372329-obogatitsya-za-schet-amazon-instrukciya-dlyastartapera+&cd=2&hl=uk&ct=clnk&gl=ua

Приходько Г. Marketplace: нишевые торговые площадки в интернете. URL: https://ru.wiki.rademade.com/what-is-marketplace

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-04

Номер

Розділ

Статті