Characteristics of formation social brand city.

Authors

  • V. Boychenko Донецький національний університет

Keywords:

city brand, social, branding areas, social development, human development, quality of life

Abstract

The article studied the concept of brand and branding areas. The specific features of formation of the brand of the city, the main tasks and the stages of its construction. Spend a grouping of city brand, depending on the key areas and the results of the impact of their implementation. The examples of the creation of the most famous and successful urban brands in the world. It is proved that one of the most successful forms of branding areas, is a social brand of the city. Keywords: brand the city, social, branding areas, social development, human development, quality of life. It was found its place and role in ensuring a high level of economic development of the territory and the quality of life. A model social city brand, which includes goals, objectives, principles and structural elements, as well as short-term and long-term results from its formation and implementation. The main subjects of the formation of social brand for the city of spheres of influence and its key customers.

Author Biography

V. Boychenko, Донецький національний університет

аспірант

References

Грішнова О. А. Людський, інтелектуальний і соціальний капітал України: сутність, взаємозв’язок, оцінка, напрями розвитку / О. А. Грішнова // Соціально-трудові відносини : теорія та практика. – 2014. – № 1. – С. 34–40.

Заяць Т. А. Трансформаційні зміни соціально- трудових відносин у контексті формування соці- ального капіталу / Т. А. Заяць, О. І. Дяконенко // Економіка і регіон. — 2012. — № 1 (32). — С. 111—117.

Новіков В.М. Організація і розвиток соціальної сфери (зарубіжний і вітчизняний досвід) /В.М. Новіков// Інститут економіки НАН України. - Київ, 2000. — 246 с.

Шаульська Л. В. Формування активів людського капіталу з урахуванням перспектив розвитку ринку праці України [Електронний ресурс] / Л. В.Шаульська // Ринок праці України: європейський вимір : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., (Київ, 25 червня 2015 р.). – Режим доступу : http://ipk-dszu.kiev.ua/laboratory/statti/st_Shaylska.pdf

Комарова Ю. В. Этапы брендинга как процесса создания и развития товарного бренда // Молодой ученый. — 2012. — №8. — С. 106-108.

Атаева Т. А. Маркетинг территорий как фактор развития инфраструктуры региона /Т. А. Атаева// Маркетинг - реалность и проекции в будущее: материалы конференции (Варна, 28–29 июня 2012 г.). — Варна, 2012. — 8 с.

Dinnie K. Place branding: Overview of an emerging literature / K. Dinnie // Place Branding and Public Diplomacy. — 2004. — № 1.- р. 106–110.

Go F. Place Branding: Global, Virtual and Physical Identities, Constructed, Imagined and Experienced / F. Go, R. Govers. — NY: Palgrave Macmillan, 2009. — 256 p.

Issue

Section

Articles