Organization of marketing and logistics activities in the enterprise’s competiveness management system.

Authors

  • K.O. Aleksych Донецький національний університет імені Василя Стуса

Keywords:

marketing and logistics activities, enterprise competiveness, marketing, logistics, supply chain, conceptual model, mechanism

Abstract

The article features the theoretical and methodological foundations of effective organization of marketing and logistics activities in the enterprise’s competiveness management system. With the help of a theoretical analysis of the processes of marketing and logistics management, models, methods and mechanisms of the enterprise marketing and logistics system functioning, the essence, objectives, content, tasks, basic principles, laws for marketing and logistics activities in modern market conditions was investigated. The relationship of marketing and logistics at all levels of marketing and logistics strategy of the enterprise, the peculiarities and actual problems in the enterprise marketing and logistics activities management in connection with the causes of their occurrence was revealed. The conceptual model of marketing and logistics management of the enterprise with the use of the cause-and-effect analysis of its characteristics was developed. Options for organizing marketing and logistics activities at the enterprise are considered, the functional structure was built and a mechanism for enterprise marketing and logistics activities managing was developed.

Author Biography

K.O. Aleksych, Донецький національний університет імені Василя Стуса

аспірант, старший викладач кафедри бізнес-статистики та економічної кібернетики

References

Бачинський Г.П. Концепція маркетингової логістики / Г.П. Бачинський // Проблеми сучасної економіки. – 2008. – №4 (28). – С. 289-293.

Будрин О.Г. Маркетингово-логістичні системи в умовах стабілізації ринкової ситуації / О.Г. Будрин // Сучасний економічний та соціальний розвиток: проблеми і перспективи: збірник наукових статей. – СПб: СПбДУЕФ, 2005. – С. 130-132.

Плотников А.М. Логістичне управління інвестиціями в інновації: монографія / А.М. Плотников. – Саратов: СДТУ, 2001. – 130 с.

Іванов Д.О. Управління ланцюгами постачань / Д.О. Іванов. – СПб: Вид-во Політехнічного університету, 2010. – 659 с.

Голіков Є.О. Маркетинг і логістика / Є.О. Голіков. – М.: Дашков і Ко, 2009. – 412 с.

Діксон П.Р. Управління маркетингом / П.Р. Діксон. – М.: ПАТ «Видавництво БІНОМ», 2008. – 560 с.

Балабанова Л.В. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика / Л.В. Балабанова. – Донецьк: ДонНУЕТ ім. М. Туган-Барановського, 2003. – 231 с.

Біловодська О.А. Маркетингова політика розподілу / О.А. Біловодська. – К.: Знання, 2011. – 495 с.

Issue

Section

Articles