Formilation of the market management mechanism using it.

Authors

  • K. Khmelynska Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • T. Yanchuk Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2018.4.12

Keywords:

market management mechanism, outsourcing, IT, software, automation of marketing activity, automated marketing functions

Abstract

The article deals with the theoretical aspects of creation of the market management mechanism using IT. The selection of software and options depending on the capabilities of the company are analyzed. An up-to-date pricelist for modern software has been compiled. The optimal versus of staff selection for marketing Department formation of the modern enterprise is made. The tariffs of IT- sphere performers all over the world are analyzed. Attention is paid to the dilemma of the choise- outsourcing or staff. Separately considered several options for selecting of business conduct. According to the results of theoretical researches, the scheme of the market management mechanism using IT is made.

Author Biographies

K. Khmelynska, Донецький національний університет імені Василя Стуса

магістр

T. Yanchuk, Донецький національний університет імені Василя Стуса

к.е.н., доцент кафедри маркетингу

References

Друкер П.Ф. Менеджмент: Задачи, обязанности, практика.Москва,2008. 992 с.

Котлер Ф., Келлер К.Л. М аркетинг Менеджмент. Cанкт-Петербург, 2007. 816 с.

Бутенко Н.В. Маркетинг: Підручник. Київ, 2008. 300с.

Пархименко В.А., Стреж В.Н., Бондаренко М.Н. Маркетинг информационных технологий: особенности и инструменты URL: https://dis.ru/library/523/32999/ (Дата звернення 06.11.2018)

Пушкар О.І., Пандорін О.К. Вплив сучасних тенденцій розвитку інтернет-технологій на системи підтримки розробки засобів електронного навчання. Бізнес-інформ. 2018. №6 с. 339-343.

Курочкіна І. Г. Особливості розвитку маркетингу територій в умовах цифрової економіки. Бізнес-інформ. 2018. №8 с. 258-263.

Davydov D. S., Riabovol D. A. Prospects for the using of blockchain technology in the existing business and startup projects. Бізнес-інформ. 2018. №5 с. 396-402.

Вирин Ф.Ю. Интернет –маркетинг. Полный сборник практических инструментов /Ф.Ю. Вирин – М.:Эксмо, 2010– 160 с

Офіційний сайт Microsoft в Україні URL: https://products.office.com/uk-ua/buy/office (Дата звернення 08.11.2018)

Офіційний сайт пошукових систем dtsearch URL: https://www.dtsearch.com/dtStore.html(Дата звернення 08.11.2018)

Офіційний сайт AmoCRM URL: https://amocrm.ru (Дата звернення 08.11.2018)

Каталог програм для графічного дізайну URL: http://softlist.com.ua/catalog/grafika-idizayn/(Дата звернення 08.11.2018)

Офіційний сайт світового фрілансу URL: https://www.upwork.com/ (Дата звернення 08.11.2018)

Мушинський Б. М. Концепція безперервного ведення бізнесу. Теоретичні та практичні аспекти. Бізнес-інформ. 2018. №8 с. 185-190.

Issue

Section

Articles