Innovative transformation of enterprise as a means of overcoming crisis.
Keywords:
innovation strategy, innovation transformation, innovation restructuring, crisis, enterpriseAbstract
The questions of application innovation strategy transformation of the enterprise as a means of overcoming the crisis had been investigated in the article. The following typology of possible innovative transformation of the company had been chosen, the optimal conditions of innovative strategies in the management of the organization had been formulated. The analysis of the using of innovative restructuring as a method of overcoming the crisis in enterprises of different profiles had been done. The conclusions on the effectiveness of the use of innovative models of transformation of the company had been made.References
Абрамов С. Антикризисное управление на основе инноваций на примере ОАО концерн «Фасонное литье». - Череповец: Метранпаж, 2010. - 54 с.
Афоничкин А.И. Основы менеджмента / 2006, - 368с.
Беляев А.А., Коротков Э.М. Антикризисное управление / 2-у изд., перераб. и доп. М.: ЮНИТИ-ДАТА, 2009. 311с.
Бендиков М.А. Оценка реализуемости инновационного проекта // Менеджмент в России и за рубежом. 2009. № 2.
Гарина Е.П. Медведева О.В. Шпилевская Е.В. Антикризисное управление на основе инноваций: В 2 кн.: Кн. 1:Менеджмент инновационного управления : Учебник для вузов Изд. 4-е, перераб., доп., стереотип. – 340 с., 2010 г.
Колокольников О. Г. Менеджмент инновационных процессов на основе реструктуризации предприятия на технологические системы // Инновации - 2010. - № 1. - с. 91 - 94.
Минаков В.Ф., Сафарян А.А. Инновационная реструктуризация предприятий [Электронный ресурс] // Электронный научный журнал «Apriori.Серия: гуманитарные науки» - №2, - 2015. – 8с. Доступ к ресурсу: http://apriori-journal.ru/seria1/2- 2015/Minakov-Safaryan.pdf
Щербаков Д.С. Стратегическая трансформация инновационного предприятия в условиях кризиса [Электронный ресурс]//Эффективное антикризисное управление. Доступ до ресурсу: http://info.e-c-m.ru/magazine/67/eau_67_100.htm
. Hamel G., Prahalad C.K. Competing for the future. Boston: Harvard Business School Press, 1994. - 352 p.