The efficiency factors of the marketing strategy of the export activities of enterprises.
Keywords:
export activities, marketing strategy, market fertilizers, factors of developmentAbstract
The purpose of this article is to study the factors affecting the formation and effectiveness of the marketing strategy of export activity of the enterprise for the production of mineral fertilizers. All factors are grouped into two groups: internal and external. It was found that the composition of the internal factors of organizational and managerial capacity of the industrial enterprise is a crucial element in the implementation of a coordination and regulatory functions of the fulfillment of the strategic objectives of the enterprise, due to the synergy of all the structural elements through the effective use of all existing and potential administrative and organizational resources. One of the key external factors that influence the formation and effectiveness of marketing activity of the enterprise export strategy are: the market dynamics and competitive environment. The characteristic lines of study in the chemical industry as a method to ensure an adequate level of human resource capacity in the industry enterprises. The structure of the formation of the technological potential of the industrial enterprise. Based on the fact that the main products of domestic manufacturers have a significant percentage of wear, it was structured methods of eliminating depreciation and the sources of their funding. The structure of the components and the formation of economic and legal aspects of the export business marketing strategy of the enterprise. A detailed analysis of the European market of mineral fertilizers, defined its trends and development directions.References
Проблемы развития и размещения химической промышленности [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://knowledge.allbest.ru /geography/ d2c0b65625b3bd78a5c53b89521306c37.html.
Перерва П. Г. Формування стратегії розвитку підприємств хімічної промисловості / П. Г. Перерва // Вісник НТУ «ХПІ». 2013. – № 21 (994) – С. 112–119.
Собкевич О. В. Пріоритети інвестиційного забезпечення структурних реформ у промисловості України / О. В. Собкевич, А. В. Шевченко, А. І. Сухоруков, Є. В. Бєлашов / Аналітична доповідь. – К.: НІСД, 2014. – 57 с.
The European Chemical Industry Council Facts and Figures 2013 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.cefic.org/Facts-and-Figures/
Пащук Л. Особливості управління персоналом вітчизняних підприємств хімічної галузі на засадах маркетингу / Л. Пащук // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. – 2009. – № 107–108. – С. 103–106.
Голубовська-Онісімова Г. М. Дослідження політики та законодавства у сфері управління хімічними речовинами в Україні / Г. М. Голубовська-Онісімова та ін. // Вcеукраїнська екологічна ГО «МАМА-86». – К.: 2006. – 102 с.
Гончаренко Т. П. Аналітичне забезпечення процесу управління науково- технічним потенціалом промислового підприємства на основі стратегічного підходу / Т. П. Гончаренко // Збірник тез доповідей наук.-практ. конф. молодих вчених «Економічний і соціальний розвиток України в ХХІ столітті: національна ідентичність та тенденції глобалізації». – Тернопіль.: Економічна думка. – 2005. – С.152–155.
Крупнейшие компании Украины – Химическая промышленность [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://delo.ua/business/krupnejshiekompanii-ukrainyhimicheskaja-promyshlennost-163483/
Ілляшенко Т. О. Знос, як джерело оновлення, формування та функціонування основного капіталу та шляхи його покращення / Т. О. Ілляшенко, Т. М. Лівацька // Вісник СумДУ. Серія економіка, 2007 – № 1. – С. 136–143.
Чичкало-Кондрацька І. Б. До питання оновлення основних виробничих фондів промисловості / І. Б. Чичкало-Кондрацька // Фінанси України. – 2002. – № 4. – С. 47–50.
Механізм переходу економіки України на інноваційну модель розвитку: монографія / [О. І. Амоша, С. М. Кацура, Т.В. Щетілова та ін.]; за заг. ред. О. І. Амоші. – Донецьк: Ін-т економіки промисловості, 2002. – 108 с.
Єрохіна К. Інвестиційні стимули в механізмі оподаткування прибутку підприємств в Україні / К. Єрохіна, К. Швабій, Д. Серебрянський // Економіка України. – 2010. – № 7. – С.32–41.
Барменков Д. В. Факторы и механизмы повышения конкурентоспособности крупнейших предприятий, производящих минеральные удобрения / Д. В. Барменков // Российский экономический интернет-журнал: Интернет-журнал АТиСО / Акад. труда и социал. отношений – Электрон. журн. – М.: АТиСО. – 2002 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://e-rej.ru/Articles/2008/Barmenkov1.pdf.
Heffer P. and Prud’homme M. «Short-Term Fertilizer Outlook», IFA Strategic Forum, Marrakech, 19–20 November 2014. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.fertilizer.org/imis20/images/Library_Downloads/2014_ifa_marakech_outlook_su mmary.pdf?WebsiteKey=411e9724-4bda-422f-abfc- 8152ed74f306&=404%3bhttp%3a%2f%2fwww.fertilizer.org%3a80%2fen%2fimages%2fLib rary_Downloads%2f2014_ifa_marakech_outlook_summary.pdf
Залізнюк В. П. Європейський ринок мінеральних добрив та позиція України на цьому ринку / В. П. Залізнюк // Збірник тез доповідей IX Міжнародної науково-практичної конференції «Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу» (м. Суми, 24–25 вересня 2015 р.). – Суми: ФОП Ткачов О.О., 2015. – С. 71–74.