Motives and ways of joining efforts of enterprises in the sphere of information and communication services.
Keywords:
enterprise, sphere of information and communication services, motives, joining efforts of enterprisesAbstract
This article addresses the problems concerning the functioning and development of enterprises in the sphere of information and communication services. The functions of main participants in the process of rendering the information and communication services are characterized: mainline providers, enterprises-providers, subscribers. The providers can join their efforts in the form of association or a more close cooperation. The tasks that can be solved by joining efforts are determined. The enterprises of the sphere of information and communication services can join their efforts to implement their co - projects. The scheme was developed to organize obtaining the information flow by providers that render services on the territory where the settlements are located close to each other. This allows reducing costs for cable rentals when obtaining the information flow from the mainline service provider. The article also analyzes and generalizes intra-sectoral problems concerning the development of enterprises in the sphere of information and communication services. To solve the above problems the formation of associations of enterprises-providers is of great importance. The form of the association depends on the goals and tasks to be solved.References
Филюк В.В. Концентрація на ринку телекомунікаційних послуг України: стан та проблеми регулювання/ В.В. Филюк // Економічний вісник. - 2013.- №1. - С.50- 57.
Гринь Ю. Какие проблемы сопровождают платное телевидение в Украине? [Электронный ресурс] / Ю.Гринь // Бизнес и финансы. – Режим доступа: http://hyser.com.ua/business_and_finance/kakie-problemy-soprovozhdayut-platnoe-55543. (дата обращения: 22.01.2016).
Дмитриев С. Тенденции современного развития сетей кабельного телевидения Электронный ресурс] / С.Дмитриев // Вroadcasting-Телевидение и радиовещание. - 2007. - №2. - Режим доступа: broadcasting.ru/.../tendenc_sovr_razv _setej_ka..ru/.
Коваль В. Напрями мережевої форми корпоративної інтеграції підприємств в інфокомунікаціній сфері України в умовах розвитку конвергентних послуг / В.В. Коваль // Зовнішня торгівля: економіка,фінанси, право. – № 5. – 2012. – С.169–173.
Авилова В.В. Современные теории интеграции предприятий / В.В. Авилова, Д.Ш. Султанова // Региональные исследования. – 2007. – №1. – С. 25-28.
Соловейчик К.А. Мотивация как инструмент менеджмента интеграции промышленных предприятий / К.А.Соловейчик // Проблемы современной экономики 2010 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.m-economy.ru/art.php?nArtId=2992.
Gulledge Thomas R. Architecture-driven Enterprise Integration / R. Gulledge Thomas // Int. J. of Management and Enterprise Development. – 2008. – Vol. 5, No.3. – Р. 265-309.
Пилипенко А. А. Стратегічна інтеграція підприємств: механізм управління та моделювання розвитку : монографія / А. А. Пилипенко. –Харків: ВД «Інжек», 2007. – 380 с.
Соломчук Л.М. Вітчизняний та зарубіжний досвід створення інтегрованих структур. Ч. 4/ Л.М. Соломчук // Науковий вісник Херсонського державного університету (Серія : Економічні науки). –2014. –No8. –С. 103–108.
Мельникова М.В. Методичний підхід до дослідження ринку у сфері інформаційно-комунікаційних послуг / М.В.Мельникова, О.С.Богачов / Економічний простір. Зб. наук. праць – Дніпропетровськ: ПДАБА, 2013.– №76.– С.81– 90.