The formation of system of continuing professional development in conditions of becoming an innovative model of economy of Ukraine.

Authors

  • O. Horpynchenko Кіровоградський національний технічний університет

Keywords:

continuous training, innovative model of economy, lifelong learning, system of qualifications, professional standards

Abstract

The subject of research is the state of system of Continuing Professional Development in conditions of implementation an innovative model of Ukraine's economy. The purpose of the paper - to determine the main directions of formation the effective system of continuous professional development in the conditions of implementation the innovative model of economy. The paper is used the descriptive method - for disclosing the information available about the international programs, which promote the lifelong learning of employees in different industries, graphical method - to demonstrate the constituent elements of the Continuing Professional Development and interdependence of salary and level of education. The role of international programs which provide the lifelong learning, the role of education to the formation of national competitiveness of enterprises in conditions the innovative model of economy were researched. The interaction of develop the educational and professional standards in Ukraine in comparison with the foreign experience was analyzed. The skills, needed by employees in 2020 were determined. The influence of level of education and the professional development of employees on the salary in Ukraine and abroad was researched. The range of measures to solve the pressing problems that arise in the process of continuous professional Development of employees in Ukraine was proposed.

Author Biography

O. Horpynchenko, Кіровоградський національний технічний університет

аспірант кафедри економіки, менеджменту та комерційної
діяльності

References

Фокин С. Конкурентоспособность стран мира / С. Фокин [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://geopub.narod.ru/student/fokin/2/4htm

Десять професійних умінь та навичок працівників, які будуть потрібні в 2020 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.edustandart.ru/kakieprofessionalnye-navyki-budut-vostrebovany-v-2020-godu/

Про схвалення Концепції розвитку системи підвищення кваліфікації працівників на період до 2010 року http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/158-2006-р

Левченко О.М. Економіка знань: управління розвитком людських ресурсів Великобританії. – К.: Видавничий дім „Корпорація”, 2005. – 292 с.

Левченко О.М. Професіональний потенціал: регуляторні механізми інноваційного розвитку. Монографія. – Кіровоград: КОД, 2009. – 375 с.

Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/

Levchenko, O. М. Higher education as a factor of human capital development / O. М. Levchenko, I. O. Tsarenko // International Scientific-Practical Conference Modern Transformation of Economics and Management in the Era of Globalization: Conference Proceedings. January 29, 2016. - Klaipeda, 2016 - p. 175-179.

Яцун О.В. Трансформація підходів до регулювання професійного розвитку фахівців як чинник підвищення їх конкурентоспроможності на ринку праці. Інноваційний вимір розвитку вищої освіти України: сучасні реалії та перспективи : [колективна монографія]. / За заг. ред. д.е.н., проф. О.М. Левченка - / Кіровоград: Ексклюзив - Систем, 2015. ― Ч. І. ― 580 с.

Горпинченко О.В. Система підготовки кадрів: світовий досвід та тенденції розвитку в Україні / Науковий вісник Ужгородського національного університету. - Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство, вип. 8. Ч.1.- Ужгород: УНУ.- С.45-49.

Issue

Section

Articles