Impact of creative thinking on the development of innovative entrepreneurship

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2024.1.15

Keywords:

innovation, creativity, innovative entrepreneurship, creative thinking, entrepreneurship, competitiveness, start-up

Abstract

In the article, the authors explore the impact of creativity on the development of innovative entrepreneurship in modern conditions. The article defines the significance of creativity as a factor that fosters the emergence of innovations, solving complex problems, personal development, and societal influence. The authors analyse the role of creativity in the startup ecosystem, emphasizing the necessity of this characteristic for entrepreneurial success. Suggestions are put forth for the further development of innovative entrepreneurship, which can assist businesses in enhancing their competitiveness and adapting to the contemporary business environment.

Author Biographies

M. Kapranov, SHEI «Pryazovskyi State Technical University», Dnipro, UA

assistant of the department of transport management and logistics

А. Shatalov, SHEI «Pryazovskyi State Technical University», Dnipro, UA

master of entrepreneurship, trade and exchange activity

References

Гавриш О. М., Пильнова В. П., Пісковець О. В. Інноваційне підприємництво: сутність, значення та проблеми в сучасних умовах функціонування URL: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.12.109 (Дата звернення 30.10.23)

Грабовська І. Сучасні аспекти розвитку інноваційного підприємництва на засадах креативності URL:https://elar.khmnu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/fcda7243-0016-47ef-9265-781a7be2915d/content (Дата звернення 01.11.23)

Рудь Н. Креативність в управлінні інноваційною діяльністю підприємства URL: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-2-9 (Дата звернення 29.10.23)

Ямненко Г. Креативність як умова підвищення конкурентоспроможності підприємства URL: https://doi.org/10.22178/pos.67-5 (Дата звернення 30.10.23)

Published

2024-06-14

Issue

Section

Articles