Web-site of institution of higher learning as an internet-marketing instrument is in activity of the Donetsk national university

Authors

  • V.G. Popova Донецкий национальный университет

Keywords:

marketing communications, internet- marketing, web site of university, marketing instrument

Abstract

In the article the theoretical aspects of internet-marketing are considered and the analysis of efficiency of functioning of web-site of university is given. New communicative technologies changed a market competition substantially, providing with market participants absolutely new instruments and affecting channels consciousness of mass audience. The Internet becomes a basic of communication environment in modern terms, and the web-site of institution of higher learning comes forward a main of communication instrument. Efficiency of work of web-site in a great deal depends on his functionality, id est to lightness in the use, that depends on a design, navigation, architecture. For that what to check for how many effectively the web-site of university functions was conducted SEO analysis of web-site and recommendations are given on his optimization. The removal of the problems educed at an analysis will help to do the web-site of institution of higher learning more.

Author Biography

V.G. Popova, Донецкий национальный университет

к.э.н., доцент кафедры маркетинга

References

Официальный сайт Донецкого национального университета. Электронный ресурс. Режим доступа: [http://www.donnu.edu.ua/]

Пашкус Н.А., Старобинская Н.М., Бончукова Д.А. Инновации в вузах: от продвижения до стратегии инновационного развития // Universum: Вестн. Герцен. ун-та. 2012. № 3. С. 134–140.

Пашкус Н.А., Пашкус В.Ю. Конкурентоспособность вуза в условиях новой экономики: подходы к оценке // Теория и практика общественного развития 2014. №12. С. 122 – 127.

Национальный образовательный интернет – ресурс. Электронный ресурс. Режим доступа: [http://osvita.ua/]

Неретина Е.А., Макарец А.Б., WEB-сайт вуза как важный инструмент маркетинговых коммуникаций // Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Экономика и менеджмент 2009.№ 41(174). С. 85-94

Успенский, И.В. Интернет-маркетинг / И.В. Успенский. – СПб.: СПГУЭиФ. – 2003. – 268 с.

Веб ресурс для проведения SEO анализа. Проверка сайта, тИЦ и PR. Электронный ресурс. Режим доступа: [http://xseo.in/]

Веб ресурс для проведения SEO анализа с применением методов Page Speed Grade и Yslow. Электронный ресурс. Режим доступа: [http://gtmetrix.com/]

Downloads

Issue

Section

Articles