Using of corporate social responsibility to create a positive image of the company

Authors

  • L. M. Bukharina Запорізький національний університет
  • A. V. Suchkov Запорізький національний університет

Keywords:

corporate social responsibility, competitiveness, competitive advantage, enterprise

Abstract

The article deals with an important topic - social responsibility of business. Implementation Issues of corporate social responsibility is seen not only in terms of the social problems of society and the need for social protection of the working population, but also from the standpoint of using CSR to create a positive image for an enterprise, establishing public relations and central and local government, maintaining a positive image of the company. The article highlights the role of social responsibility for improving public relations and government cooperation and to attract highly skilled workers to gain competitive advantage in the job market. A description of the basic tools of implementing corporate social responsibility, the use of which in various combinations will allow each manager to find the necessary combination of actions and motives of creating a socially responsible business enterprise. The basic types of social programs, the basic reasons for its introduction and implementation tools are determined. The author also describes the most distributing templates implementing social programs in enterprises, which will simplify the use of corporate social responsibility to improve the competitiveness of any enterprise.

Author Biographies

L. M. Bukharina, Запорізький національний університет

д.е.н., доцент, професор кафедри менеджменту організації та логістики

A. V. Suchkov, Запорізький національний університет

к.е.н, старший викладач кафедри менеджменту організації
та логістики

References

Котлер Ф. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства / Ф. Котлер, Н Лі. – К.: Изд-во А. Капусты, 2005. – 302 с.

Краплич Р. Корпоративна соціальна відповідальність українського бізнесу: Досвід Фундації Острозьких: Посібник для бізнесу та неприбуткових організацій. / Р. Краплич. – Рівне, 2010. – 74 с.

Рубан В.В. Розвиток соціально-відповідального маркетингу в Україні / В.В. Рубан // Інноваційна економіка. – 2012. – Вип. 6. – № 32. – С. 187-190.

Green Paper Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility. Brussels, 2001. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/site/en/com/2001/com2001_0366en01.pdf

The concept of stable development and social responsibility definition. - [E-resource]. - Mode of access: http://www.moodle.udec.ntu-kpi.kiev.ua.

Research & Insights. 2013 Cone Communications/Echo Global CSR Study. E-resource. Access Mode: [http://www.conecomm.com/2013-global-csr-study-report].

Issue

Section

Articles