Low touch economy in a global competition
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2020.4.13Keywords:
low touch economy; retail market; retail; consumer experience; global competition. global competitionAbstract
The article reveals the concept of the economy of minimal contact, analyzes the period of business functioning under quarantine conditions in 2020 in Ukraine, considers the main indicators of the retail market in Ukraine and the world, and also identifies the main players in the global and Ukrainian retail markets, which are topical issues of our time, which is why the relevance of the research topic is determined. The article considers the modern processes taking place in the global retail market. The analysis of the world’s purchase behaviour tendencies has been conducted.The purpose of the article is to substantiate and identify the advantages and obstacles of the ways of trade progress in the low touch economy in conditions of global competition.The study revealed the transformation of consumer behavior due to the economy of minimal contact, which provokes changes in the business model of enterprises, the value of their goals, focuses on reducing costs and increasing the influence of consumers. In accordance with this, key global retail trends and its future in the next 5-10 years were predicted.
References
Clark C. The Conditions of Economic Progress. – London: Macmillan, 1940. – 504 c.
Fisher A. Production, Primary, Secondary and Tertiary. – Economic Record. – 1939. - №15(1). – Р. 24-38.
Fourastie J. Le Grand espoir du XXe Siecle. Progres technique, Progres Economique, Progres Social. –Paris : PU de France, 1949. – 224 p.
Седлак М. Тенденции развития секторальной структуры экономики. Проблемы теории и практики управления : Междунар. журнал. – 1998. – № 4.
В Україні на карантин закрилася третина підприємств, до 50% персоналу без роботи. Укрінформ. 7.04.2020. – URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3000000-v-ukraini-na-karantin-zakrilasa-tretina-pidpriemstv-do-50-personalu-bez-roboti.html
Експрес опитування – оцінка подій, пов’язаних з епідемією вірусної інфекції COVID-19 в Україні: Звіт проєкту «Нью імідж маркетинг груп» на замовлення Українського інституту майбутнього. – 2020 – URL: https://uifuture.org/analitychni-materialy/zvit-proyektu-ekspres-opituvannya-ocinka-podij-povyazanoyi-z-epidemiyeyu-virusnoyi-infekciyi-covid-19-v-ukrayini-2-xvilya/
The Low Touch Economy is here to stay: Report. – 2020. – URL: https://www.boardofinnovation.com/low-touch-economy/
Матеріали Державного комітету статистики України. – URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення 02.07.20)
Global Powers of Retailing : Deloitte Touche Tohmatsu Limited. – URL: https://www2.deloitte.com/ru/ru/pages/consumer-business/articles/global-powers-of-retailing.html
COVID-19: Total business read (TBR) / Total store read (TSR) results. – URL: https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2020/covid-19-tracking-the-impact-on-fmcg-and-retail/
Потребитель до и после периода самоизоляции. Звіт Deloitte. – URL: https://www2.deloitte.com/ru/ru/pages/consumer-business/events/08-07-2020.html
Омніканальність: бути чи не бути? Нова епоха роздрібної торгівлі. – URL: http://workabox.ua/kitchen/sale/omnkanalnost-buti-chi-ne-buti-nova-epokha-rozdrbno-torgvl/
Глобальні тенденції рітейлу. Звіт Deloitte. – URL: https://rau.ua/novyni/deloitte-global-powers-of-retailing/
Retail Forward: Тенденції на світовому ринку рітейлу або чого хочуть споживачі. – URL: https://rau.ua/novyni/retail-forward/
Havas Group – «Meaningful brands». – URL: https://www.havasgroup.com/?s=Meaningful+brands