Міжфірмова інтеграція як ключовий фактор виникнення глобальних розподільчих мереж.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2018.2.4Ключові слова:
розподіл, розподільні мережі, інтеграція, глобальні розподільні мережіАнотація
Виклики сучасного економічного середовища стимулюють виникнення і розвиток об'єднань фірм, частина яких у вигляді мереж виходять за рамки національних ринків і входять в глобальне бізнес простір. У сфері розподілу формуються глобальні розподільні мережі, які здійснюють господарську діяльність через партнерів з різних країн, досягаючи спільні цілі і отримуючи вигоди.
Грунтуючись на отриманих базових особливостях та принципах дії розподільної мережі, в даній роботі представлено визначення їх глобального виміру. Крім того, з огляду на інтеграційні процеси в економіці як ключового фактору у формуванні таких міжфірмових мереж, систематизована історія їх розвитку в розподілі. Особлива увага також приділяється різним формам прояву цих мереж і синергетическим ефектів для партнерів, що в них беруть участь. Прояснюючи особливості глобальних розподільних мереж, їх важливість підкреслюється як еманація сучасного розвитку інтеграційних процесів в глобальному розподілі.
Посилання
Achrol, R., Kotler, P. (1999). Marketing in the Network Economy. The Journal of Marketing, 63.
Anderson, J., Hakanson, H., Johanson, J. (1994). Dyadic business relationships within a business network context . Journal of marketing, 58, 1-15.
Berliner, D., Regan Greenleaf, A., Lake, M., Levi, M., Noveck, J. (2015). Governing Global Supply Chains: What We Know (and Do Not) About Improving Labor Rights and Working Conditions. Annual Review of Law and Social Sciences, 11, 1- 17.
Bizzi, L., Langley, A. (2012). Studying processes in and around networks. Industrial Marketing Management, 41(2), 224-234.
Borch, O., Arthur, M. (1995). Strategic networks among small firms: Implications for strategy research methods. Journal of Management Studies, 32, 420-441.
Genova, Zh., Kotsev, Ts. (2011). Sinergiyata i sinergiyniyat efekt kato firmena strategiya. Ot Sinergiya i konkurentosposobnost na balgarskite predpriyatiya. Modeli na sinergiya (pp. 8-10).
Grigorova, V. (2017). Marketingovi mrezhi ot firmi: sastoyanie i strategicheski resheniya v turisticheskiya sektor. Stopanski svyat, AI “Tsenov”.
Hudson, R. (2001). Producing Places. New York: Guilford Press.
Iacobucci, D., Hopkins, N. (1992). Modeling dyadic interactions and networks in marketing. Journal of marketing research, 29(1), 5-17.
Larson, A. (1992). Network dyads in entrepreneurial settings: A study of the governance of exchange relationships. Administrative Science Quarterly, 37, 761-774.
Lozanov, O. (2008). Mezhdunarodnite strategicheski sayuzi – efektiven otgovor na predizvikatelstvata na globalniya pazar. Ikonomicheski alternativi, 3, 41-52.
Mohr, J., Spekman, R. (1994). Characteristics of partnership success: Partnership attributes, communications behavior, and conflict resolution techniques. Strategic Management Journal, 15, 135-152.
Palpacuer, F. (2000). Competence-based strategies and global production networks: A discussion of current changes and their implications for employment. The Journal of Global Business and Political Economy, 4(4), 353-400.
Sheth, J. (1973). A model of industrial buyer behavior. Journal of Marketing, 37, 50- 56.
Speakman, R., Johnston, W. (1986). Relationship management: Managing selling and buying centres. Journal of Business Research, 14, 519-531.
Spekman, R. (1996). A Reflection on Two Decades of Business-to-Business Marketing Research: Implications for Understanding Marketing Relationships and Networks. From D. Iacobucci, Networks in Marketing (pp. 8-18). Thousand Oaks: SAGE.
Sriram, V., Krapfel, R., Spekman, R. (1992). Antecedents to buyer seller collaboration: An analysis from the buyer’s perspective. Journal of Business Research, 25, 303-320.
Stern, L., Sheer, L. (1991). Power and influence in marketing channel research: Observations on the state of the art. From G. Frazier, Advances in distribution channel research. (pp. 259-275). Greenwich, JAL, CT.
Webster, F., Wind, Y. (1972). A general model for understanding organizational buying behavior. Journal of Marketing, 36, 12-19.