Формування бачення сучасного глобального брендингу: концептуальний аспект.
Ключові слова:
бренд, торгова марка, глобальний брендинг, лояльність споживачів, глобальна марочна політикаАнотація
Стаття присвячена формуванню бачення сучасного глобального брендингу, зокрема його концептуальному аспекту. Український ринок специфічний з точки зору просування бренду, він як і раніше привабливий для нових іноземних брендів, приплив яких змушує українські фірми займатися активною рекламною підтримкою. В цілому, характеризуючи сучасні тенденції розвитку брендингу в Україні, можна виділити деякі характерні його риси: збільшується кількість брендів, що носять "національне забарвлення"; зростає кількість брендів, які мають елементи національної символіки. Визначено, що ефективність глобального бренд-менеджменту пояснюється тим, що глобальна марочна політика сприяє скороченню витрат на виробництво одиниці продукції (ефекти масштабу, спрощення процесу і об'єднання ресурсів); ефект масштабу проявляється у сфері дистрибуції; завдяки тому, що у глобальної компанії продукт універсальний та ідентичний на усіх ринках, зникає необхідність розробляти новий продукт для кожного ринку, що значно знижує витрати компанії на наукові дослідження і розробки; глобальна марочна політика дозволяє зменшити або уникнути витрати на адаптацію до локальних умов бренду, упаковки, реклами.Посилання
Аакер Д. Маркетинговые исследования: [пер. с англ.]. - СПб., 2004. - 345 с.
Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость. – СПб.: Питер, 2001. – 480 с.
Анхолт С. Брендинг: дорога к мировому рынку. - М., 2004. - 174 с.
Келлер К. Стратегический бренд-менеджмент: создание, оценка и управление марочным капиталом / Пер. с англ. 2-е изд. - М., 2005. - 432 с.
Ламбен Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический операционный маркетинг. - СПб., 2007. - 407 с.
Пашутин С.Б. Как создать национальный бренд. - М., 2007. - 219 с.
Феофанов О.А.Реклама:новые технологии в России.-СПб.:Питер,2003. – 384 с.
Головлева, Е. Л. Торговая марка: теория и практика управления : учеб. пособие / Е. Л. Головлева .— 2-е изд., испр. и доп. — М. : Аспект Пресс, 2005. – 346 с.
Гусева О. В. Брендинг // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.marketing.spb.ru.
Антропова Е., Возная А.Брендинг как стратегия выхода на различные уровни рынка Малинко // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: prclub.com/assets/files/pr_lib/pr_papers/antropova-voznaya.doc.
Казнина О.В. Глобальный бренд-менеджмент [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dis.ru/library/560/25652/.
Burges P. MacMillan Essential Dictionary for Learners of English / Boag Associates, London, 2003. – 861 р.
Грошев И.В., Краснослободцев А.А. Особенности создания и продвижения бренда на мировом рынке // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-sozdaniya-i-prodvizheniya-brenda-na-mirovomrynke.