Механізм впровадження корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах України.
Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, механізм і система, середа підприємства, стратегічний розвитокАнотація
Статтю присвячено проблемі становлення та розвитку корпоративної соціальної відповідальності в Україні на сучасному етапі. Актуальність роботи полягає в тому, що питання впровадження КСВ все частіше піднімається підприємцями, і якщо в західноєвропейських країнах це дуже популярний інструмент стратегічного розвитку підприємства, то в Україні поняття КСВ з'явилось досить недавно. У статті зроблено акцент на те, що корпоративна соціальна відповідальність є абсолютно новим альтернативним важелем стратегічного управління, який може допомогти підприємству підвищити свою конкурентоспроможність, покращити власний імідж, привернути увагу цільової аудиторії і збільшити свою частку ринку. Обґрунтовано, що рівень розвитку КСВ в Україні досить низький і підвищується повільним темпом в порівнянні з закордонним досвідом, тільки найуспішніші українські компанії вважають КСВ частиною свого стратегічного управління. Багато в чому це пов'язано з неактивною політикою держави в сфері залучення підприємців до впровадження КСВ, а також з браком інформації про приклади впровадження КСВ на українських підприємствах. У зв'язку з цим поставлено завдання провести аналіз розвитку КСВ в Україні, визначити механізм КСВ. В ході роботи здійснюється аналіз поняття КСВ, досліджене її внутрішнє і зовнішнє середовище, виявлено основні мотиви підприємців, за якими вони вводять КСВ в систему управління підприємством. Були виділені найбільш успішні проекти КСВ таких українських компаній: «ДТЕК», «Київстар», «Оболнь», «1+1 медіа». Дані приклади були розділені за трьома основними напрямками корпоративної соціальної відповідальності: екологія, соціальна діяльність і персонал та охорона праці. Також корпоративна соціальна відповідальність розглянута як цілісний механізм, що складається з принципів, функцій, основних цілей та методів оцінки.Посилання
Корф Е. Н. Корпоративное волонтерство. Опыт российских и международных компаний / Е. Н. Корф. // Москва. – 2014. – c.7-8..
The World Business Council for Sustainable Development [Electronic Resources] / Access to the resource: http://www.wbcsd.org/
Что такое СОБ (КСО)? [Електронний ресурс] // Устойчивый бизнес. – 2008. – Режим доступа: http://csrjournal.com/188-chto-takoe-sob-kso.html
Гончаров С. Ф. Корпоративная социальная ответственность в системе социально-экономических отношений / С. Ф. Гончаров. // «Российское предпринимательство». – 2006. – №11. - с. 108–110.
Волгин, Н. Гармония противоречий: труд, капитал, государство. Глобализация и социальные факторы // «Социальное партнерство». - 2006. - № 1(28). - С 28-30.
Доклад о социальных инвестициях в России — 2014: к созданию ценности для бизнеса и общества / Ю. Е. Благов (и др.); под общ. ред. Ю. Е. Благова, И. С. Соболева. СПб.: Авторская творческая мастерская (АТМ Книга), 2014. — с 23-24.
Осваиваем КСО: просто о сложном / Ростислав Куринько – К.: Издательство «Журнал «Радуга», 2011. – 204 с.
Устойчивое развитие и корпоративная социальная ответственность [Електронний ресурс] // Официальный сайт компании «ДТЭК» – Режим доступу: http://www.dtek.com/ru/corporate-social-responsibility#.V0qyeTWLTIU.
Соціальна відповідальність [Електронний ресурс] // Офіційний сайт компании "Київстар" – Режим доступу: http://www.kyivstar.ua/dp-267/about/responsibility/.
Социальная отчетность [Електронний ресурс] // Официальный сайт компании "Оболонь" – Режим доступу: http://www.obolon.ua/rus/corporate-responsibility/socialreporting/.
Соціальна відповідальність 1+1 медіа [Електронний ресурс] // Офіційна сторінка компанії "1+1 медіа" – Режим доступу: http://media.1plus1.ua/ua/group/soc.
Доклад о социальных инвестициях в России — 2014: к созданию ценности для бизнеса и общества / Ю. Е. Благов (и др.); под общ. ред. Ю. Е. Благова, И. С. Соболева. СПб.: Авторская творческая мастерская (АТМ Книга), 2014. — 23-30.
Принципы корпоративной социальной ответственности. [Електронний ресурс] // Устойчивый бизнес. – Режим доступа: http://csrjournal.com/1446-principykorporativnojj-socialnojj-otvetstvennosti.html
Жойдик А.П. Методы оценки корпоративной социальной ответственности бизнеса // Российское предпринимательство. — 2013. — № 6 (228). — c. 94-98.