Управління якістю продукції і комерції у сучасному виробництві

Автор(и)

  • В. О. Козловський Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2024.3.7

Ключові слова:

підприємство, виробництво, продукція, якість, контроль, система управління якістю, стратегія управління якістю, комерційна діяльність підприємства

Анотація

У статті розглянуто теоретичні та практичні питання організації на вітчизняних виробничих підприємствах систем управління якістю продукції та комерційної діяльності. Зокрема, визначено основні цілі діяльності підприємств і нові підходи до забезпечення високої якості продукції; охарактеризовано сутність, принципи, переваги та недоліки суцільного контролю якості продукції; розглянуто переваги застосування статистичних методів контролю якості продукції; проаналізовано сутність та значення для виробничого менеджменту проведення аналізу таких показників, як «ціна якості» продукції, «ціна відповідності» і «ціна невідповідності». Детально охарактеризовано сутність та переваги існуючих на підприємствах систем управління якістю продукції; доведено необхідність розроблення на кожному підприємстві стратегії управління якістю продукції та створення відповідних систем управління якістю продукції на основі використання так званої «петлі» якості. Проаналізовано значення стандартизації для формування на виробничих підприємствах високої якості продукції та сутність і значення міжнародних стандартів серії ІСО. Визначено і охарактеризовано основні складові комерційної діяльності виробничого підприємства, які сьогодні також беруть активну участь у формуванні високої якості продукції та високого ділового іміджу самого підприємства. Доведено, що якість продукції, що її виготовляють виробничі підприємства, та ефективність комерційної діяльності цих підприємства значною мірою визначається ефективністю виробничого менеджменту цих підприємств, обраною стратегію управління якістю та існуючою на підприємстві системою управління якістю. В загальному вигляді ця система передбачає підвищення ефективності виробничої діяльності підприємства, суворе дотримання чинних стандартів якості продукції і системи управління якістю, постійне вдосконалення маркетингової діяльності, впровадження нових прогресивних форм обслуговування споживачів тощо. Існуючі вимоги конкурентної ринкової економіки та креативні можливості менеджменту підприємства відкривають можливості для успішного розв’язання всіх цих проблем, в результаті чого підприємства будуть мати стійке становище на ринку, а споживачі отримають якісну продукцію за прийнятною ціною. 

Біографія автора

В. О. Козловський , Вінницький національний технічний університет

кандидат економічних наук, професор

Посилання

Шорнікова С. В. Якість продукції як об’єкт управління на виробництві. 2023. URL: https://orcid.org/0000-0002-9038-2457/

Мельник Т. Ю. Теоретичні аспекти якості продукції та шляхи її підвищення. ЖДТУ: URL:https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/12/163.pdf.

Журик Ю. Критерії якості продукції (товарів, робіт, послуг) у форматі відносин економічної конкуренції. Юридична наука. 2014. № 6. С. 65-70.

Козирєва О. В., Світлична К. С., Шуть О. Ю. Стратегічний менеджмент. Х.: Вид-во НФаУ, 2020. 238с.

Корюгін, А. В., Шпатакова, О. Л. Економічні проблеми якості продукції на сучасному етапі. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, 2024. № 12.

Іванов М. М., Комазов П.В. Операційний менеджмент: К.: Центр учбової літератури, 2012. 368 с.

Стріха Л.О., Дишлюк С.В. Методи оцінювання якості продукції. Миколаївський національний аграрний університет. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/bitstream/123456789 /5150/1/studentresearchjournal17_10_14.pdf.

Биба В. В., Теницька Н. Б. Якість продукції як чинник конкурентоспроможності підприємства. Журнал «Економіка і суспільство». 2017. Випуск 12. С. 171-175. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/12_ukr/27.pdf.

Благоразумова О. В., Кошелева Ю. В., Лазаренко О. О. Якість продукції як вирішальний фактор забезпечення конкурентоспроможності підприємства. 2018. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2018/99.pdf.

Білецький Е. В., Янушкевич Д. А., Шайхлісманов З. Р. Управління якістю продукції і послуг. Харків. КНТЕУ. 2015. 222 с.

Козловський С. В. Роль стратегічного економічного потенціалу в управлінні факторами розвитку сучасних економічних систем. Економіка та держава. 2010. № 2. С. 55-58.

Мазур Г. Ф., Козловський А. В. Сучасні заходи стимулювання розвитку агропромислового виробництва в Україні. Агросвіт. 2017. № 8. С. 12-18.

Dluhopolskyi, O., Simakhova, A., Zatonatska, T., Kozlovskyi, S., Oleksiv, I., Baltgailis, J. (2021), «Potential of virtual reality in the current digital society: economic perspectives», Abstracts of 11th International Conference on «Advanced Computer Information Technologies» (September 15-17, 2021), Deggendorf, Germany. 2021. 753 p., pp. 360-363

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-21

Номер

Розділ

Статті