Цифрова дистрибуція як фактор підвищення конкурентоспроможності на ринку «зеленого» автотранспорту

Автор(и)

  • Ю.Б. Поповський Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • З.А. Атаманчук Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • Т.Ю. Поповський Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2024.1.10

Ключові слова:

цифрова дистрибуція, зелений автотранспорт, конкурентоспроможність, інновації, логістика, екологія, ефективність, онлайн-платформи, інтернет-маркетинг, аналітика даних, викиди, екологічні показники, оптимізація, підвищення продуктивності, ринки збуту

Анотація

У статті розглядається роль цифрової дистрибуції у підвищенні конкурентоспроможності на ринку «зеленого» автотранспорту. Також висвітлюється важливість законодавчого регулювання та стандартів для забезпечення безпеки, конфіденційності даних та сприяння розвитку цифрової дистрибуції. В умовах післявоєнного відновлення України цифрові рішення відкривають нові можливості для модернізації транспортної інфраструктури відповідно до принципів сталого розвитку. Цифрові технології відіграють важливу роль у сучасному бізнес-процесі дистрибуції, забезпечуючи швидку і ефективну доставку товарів до клієнтів. Аналізуються основні аспекти цифрової дистрибуції, включаючи використання онлайн-платформ, інтернет-маркетингу, аналітики даних та інші інструменти, що сприяють оптимізації процесів логістики та підвищенню рівня обслуговування клієнтів. Висвітлюється вплив цифрової дистрибуції на зменшення викидів шкідливих речовин у середовище та покращення екологічних показників автотранспортного сектору. Аналізуються переваги використання цифрових технологій у контексті підвищення конкурентоспроможності підприємств, включаючи зниження витрат, підвищення продуктивності та розширення ринків збуту. В результаті дослідження висуваються рекомендації щодо впровадження цифрових інновацій у дистрибуційні процеси зеленого автотранспорту для підвищення його конкурентоспроможності на міжнародному ринку.

Біографії авторів

Ю.Б. Поповський , Донецький національний університет імені Василя Стуса

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри маркетингу і економічної аналітики

З.А. Атаманчук , Донецький національний університет імені Василя Стуса

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри міжнародних економічних відносин

Т.Ю. Поповський , Донецький національний університет імені Василя Стуса

аспірант

Посилання

Porter, M.E. (1995). Green and Competitive: Ending the Stalemate. Harvard Business Review, 73(5), 120-134. URL: https://hbr.org/1995/09/green-and-competitive-ending-the-stalemate (дата звернення: 11.04.2024).

О.В. Горбеко. Еволюція концепцій логістики. Навчальний посібник. URL: https://pidru4niki.com/71571/logistika/evolyutsiya_kontseptsiy_logistiki (дата звернення: 10.04.2024)

L. Fischer, F. Rupalla, S. Sahdev, A. Tanweer Exploring consumer sentiment on electric-vehicle charging. URL: https://www.mckinsey.com/features/mckinsey-center-for-future-mobility/our-insights/exploring-consumer-sentiment-on-electric-vehicle-charging (дата звернення: 1.04.2024)

З. Мельник. Відновлення транспортного сектору України – як зробити його “зеленим”? URL: https://brdo.com.ua/analytics/vidnovlennya-transportnogo-sektoru-ukrayiny-yak-zrobyty-jogo-zelenym/ (дата звернення: 1.04.2024).

Global EV Outlook 2023. Щорічна публікація, яка визначає останні розробки в галузі електромобільності по всьому світу. URL: https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2023 (дата звернення: 2.04.2024).

Продажі електрокарів. Аналітичне дослідження. URL: https://focus.ua/uk/auto/562012-v-ukrayini-rizko-zrosli-prodazhi-elektromobiliv-najpopulyarnishi-modeli-za-2023-rik (дата звернення: 2.04.2024).

Zimnoch, M., Kazak, J., Holecki, P., & Kapler, K. (2022). A multi-channel approach to promoting electric vehicles among consumers. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 106.

Tan, C. W., Ismail, H. M., Taufik, T., Ariffin, M. K. A., & Ramli, N. A. (2021). Leveraging mobile applications to create electric vehicle awareness. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 137

Qi, W., Kramer, J., Zhao, S., Olden, E., Fisher, B., & Woodson, D. (2020). Leveraging machine learning for predicting electric vehicle demand. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 114, 143-158. https://doi.org/10.1016/j.trc.2020.02.008

Saberi, S., Kouhizadeh, M., Sarkis, J., & Shen, L. (2019). Blockchain technology and its relationships to sustainable supply chain management. International Journal of Production Research, 57(7), 2117-2135. https://doi.org/10.1080/00207543.2018.1533261

Jiangfeng Liu, Kexin Yang, Boyu Liu, Ge Wang. Market adoption simulation of electric vehicle based on social network model considering nudge policies. DOI: https://doi.org/10.1016/j.energy.2022.124984

Ю.Петруня, Т. Пасічник. Вплив новітніх технологій на логістику та управління ланцюгами поставок. URL: https://mmi.sumdu.edu.ua/wp-content/uploads/mmi/volume-9-issue-1/mmi2018_1_130_139.pdf (дата звернення: 5.04.2024).

Accelerating deployment of net-zero technologies. McKinsey Platform for Climate Technologies. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/sustainability/how-we-help-clients/mckinsey-platform-for-climate-technologies (дата звернення: 7.04.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-14

Номер

Розділ

Статті