Оцінка та підвищення ефективності застосування методів Six Sigma в управлінні якістю продукції чи послуг

Автор(и)

  • С.О. Білоус-Сергєєва Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2023.4.15

Ключові слова:

Six Sigma; управління проєктами; підвищення продуктивності; виробництво; оптимізація; конкурентоспроможність

Анотація

У сучасному бізнес-середовищі, де конкуренція постійно зростає, виробництва та організації виявляють необхідність впровадження стратегій, спрямованих на досягнення високого рівня якості продукції чи надання послуг. Однією з ефективних та широко використовуваних методологій у цьому контексті є Six Sigma. Ця стратегія управління якістю не лише визначає стандарти високої якості, але й надає конкретний набір інструментів та методів для постійного вдосконалення процесів.
У роботі розглянуто, як методи Six Sigma можуть бути використані для оцінки та підвищення ефективності управління якістю. Висвітлено не лише теоретичні аспекти Six Sigma, але і практичний досвід впровадження цієї методології в різних галузях бізнесу, що вказує на те, що вона може бути успішно впроваджена у різноманітних галузях, сприяючи підвищенню якості, зниженню витрат та оптимізації виробничих та послугових процесів. Визначено переваги, які може надати впровадження Six Sigma у виробництво, а також її можливі недоліки. Виділено перелік перешкод з якими може стикатися компанія на початку та під час роботи зі стратегією Six Sigma. Робота не лише висвітлює важливість Six Sigma в управлінні якістю, але й вказує на шляхи оцінки та подальшого вдосконалення ефективності його застосування в сучасних умовах. Враховуючи динаміку сучасного бізнесу, вона є актуальною та важливою для практиків та дослідників, спрямованих на досягнення високих стандартів якості у своїй діяльності.

Біографія автора

С.О. Білоус-Сергєєва , Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро

к.е.н, доцент

Посилання

Schroeder R. Six sigma: The Breakthrough Management Strategy Revolutionizing the World’s Top Corporations. / Schroeder. // International Journal of Quality & Reliability Management. – 2007. – №24. – P. 343–345.

Pande P. The Six Sigma way : how GE, Motorola, and other top companies are honing their performance [Electronic resource] / P. Pande, R. Neuman, R. Cavanagh // McGraw-Hill. – 2007. – Mode of access: https://www.researchgate.net/publication/31692102_The_Six_ Sigma_way_how_GE_Motorola_and_other_top_companies_are_honing_their_performance_PS_Pande_RP_Neuman_RR_Cavanagh.

Eckes G. The Six Sigma Revolution: How General Electric and Others Turned Process Into Profits. / George Eckes., 2001. – 288 p.

Snee R. Six Sigma Beyond the Factory Floor: Deployment Strategies for Financial Services, Health Care, and the Rest of the Real Economy. / R. Snee, R. Hoerl.. – 352 p. – (Ft Pr). – (1st edition).

Linderman K. Six Sigma: current practice, future research. / K. Linderman, C. Miller, C. Debra. // International Journal of Six Sigma and Competitive Advantage. – 2019. – №2. – P. 104–122.

Фадєєва І. Г. Моделювання бізнес-процесів організації: сутність, складові та методологія впровадження в умовах формування глобальної економіки стійкого розвитку. [Електронний ресурс] / І. Г. Фадєєва, Н. В. Орлова, В. В. Макарова. – 2023. – Режим доступу до ресурсу: https://academy-vision.org/.

Shah R. Six Sigma implementation in manufacturing industries: a systematic literature review. / R. Shah, S. Singh. // International Journal of Production Research. – 2020. – №58. – P. 3652–3676.

Cruz J. Proposal for a Six Sigma method applied to the pharmaceutical sector. / J. Cruz, J. Farias de Filho, V. de Oliveira. // Journal of Technology Management & Innovation. – 2021. – №1. – P. 166–177.

Nair A. A Case Study on Six Sigma at Wipro Technologies: Thrust on Quality Improvement. / A. Nair, D. Prajapati. // International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences. – 2015. – №4. – P. 212–218.

Sharma S. Application of Six Sigma in Food Industry: A Review. / S. Sharma, R. Singh. // International Journal of Scientific and Research Publications. – 2015. – №5. – P. 1–6.

Лазаренко Ю. О., Гарафонова О. І. Особливості формування системи управління якістю продукції бізнес-організації на базі концепції «шість сигм». Професійний менеджмент в сучасних умовах розвитку ринку : матеріали Х міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 1 лист. 2021 р.). Харків, 2021. С. 303-305.

Kumar M. Critical success factors for implementing Six Sigma in manufacturing industries: an empirical study. / M. Kumar, R. Singh. // Journal of Modelling in Management. – 2021. – №16. – P. 285–311.

Сокол П.М., Хамініч С.Ю. Трансформація механізму маркетингу українських підприємств у сучасному бізнес – середовищі [Текст] Монографія / П.М.Сокол, С. Ю.Хамініч – Дніпро : Вид-во «Нова-Ідеологія», 2022. – 160 с.

Bonilla A. Critical Success Factors for Six Sigma implementation in small and medium-sized enterprises: An exploratory study. / A. Bonilla, A. Vargas, D. Rodriguez. // Quality Management & Business Excellence. – 2021. – №5. – P. 651–672.

Lesniak J. Identification of customer satisfaction determinants using Six Sigma approach. / J. Lesniak, M. Krol.. // Production Engineering Archives. – 2019. – №24. – P. 7–10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-05

Номер

Розділ

Статті