Науково-методичні засади формування маркетингової стратегії розвитку соціального підприємництва в Україні

Автор(и)

  • Н.С. Якимова Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • О.М. Лаушкін ТОВ «Юніксофт»

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2023.4.11

Ключові слова:

соціальне підприємництво; соціальні підприємства; розвиток соціального підприємництва; маркетингова стратегія; алгоритм; формування; науково-методичні засади

Анотація

У статті розроблено науково-методичні засади формування маркетингової стратегії розвитку соціального підприємництва. Запропоновано алгоритм формування маркетингової стратегії розвитку соціального підприємництва, що складається з наступних етапів: проведення дослідження маркетингового середовища з метою виявлення особливостей функціонування соціальних підприємств, визначення чинників впливу на їх формування та розвиток; визначення проблем та переваг розвитку соціального підприємництва, що є підґрунтям для вибору цільового ринку та сегменту; формування стратегічних пріоритетів розвитку, завдань і заходів, визначення суб’єктів, методів та ресурсного забезпечення розробки маркетингової стратегії розвитку соціального підприємництва; розробка плану заходів з реалізації маркетингової стратегії розвитку соціального підприємництва; аналіз загроз, можливостей та контроль за реалізацією маркетингової стратегії розвитку соціального підприємництва та прогнозування напрямів її розвитку у короткостроковій і довгостроковій перспективі для своєчасного виявлення та коригування у разі необхідності внесення змін; моніторинг, аналіз та оцінювання ефективності реалізації маркетингової стратегії розвитку соціального підприємництва, а також забезпечення передумов для стимулювання розвитку та поширення ефективних практик в сфері соціального підприємництва.

Біографії авторів

Н.С. Якимова , Донецький національний університет імені Василя Стуса

доктор економічних наук, доцент

О.М. Лаушкін , ТОВ «Юніксофт»

операційний директор

Посилання

Dees J.G. The meaning of social entrepreneurship. Center for the Advancement of Social Entrepreneurship. Duke University’s Fuqua School of Business (revised vers.). URL: https://centers.fuqua.duke.edu/case/wp-content/uploads/sites/7/2015/03/Article_Dees_MeaningofSocialEntrepreneurship_2001.pdf.

Schwartz B., Drayton B. Rippling: How Social Entrepreneurs Spread Innovation Throughout the World. San Francisco: Jossey-Bass, 2012. 288 p.

Yunus M. Building Social Business: The New Kind of Capitalism that Serves Humanity’s Most Pressing Needs. PublicAffairs, 2011. 256 p.

Трегубов О.С., Дороніна О.А., Якимова Н.С. Потенціал розвитку соціального підприємництва на Вінниччині. Економіка і організація управління. 2022. № 4 (48). С.31-40.

Свинчук А.А., Корнецький А.О., Гончарова М.А., Назарук В.Я., Гусак Н.Є., Туманова А.А. Соціальне підприємництво: від ідеї до суспільних змін. К: ТОВ «Підприємство «ВІ ЕН ЕЙ», 2017. 188 с.

Редько К. Ю., Ткаченко І. О. Розвиток соціального підприємництва в Україні. Науковий погляд: економіка та управління. 2023. № 1. С. 93-99.

Князєва Т. В., Алексеєнко І. М. Маркетингова стратегія розвитку соціального підприємництва. Проблеми системного підходу в економіці. 2021. Вип. 1. С. 86-92.

Бєлова Т.Г., Гулька В.І. Застосування концепції соціально відповідального маркетингу в діяльності підприємства. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2019. Том 30 (69). № 2. С. 82-85.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-05

Номер

Розділ

Статті