Цифровізація видавничої справи як складової глобальних креативних індустрій

Автор(и)

  • Ю.А. Іщук Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • М.Л. Варламова Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2023.4.2

Ключові слова:

цифровізація; глобальні креативні індустрії; видавнича справа; штучний інтелект; глобальні тенденції

Анотація

Стаття розглядає зміни, що відбулися у видавничій галузі на фоні глобальних трансформацій у суспільстві. У контексті видавничої індустрії досліджено нові світові тенденції, які створюють складні умови: технологічні сили, суспільні сили та регуляторні органи. Цифрова революція шукає нові реалії для видавництв, які повинні не лише адаптуватися, але й готуватися до використання нових інструментів та технологій. Клієнтоорієнтованість і реакція на споживчі очікування стають каталізаторами для новаторських бізнес-моделей, спрямованих на задоволення потреб сучасного читача. Регуляторні зміни в цифровому середовищі вимагають від компаній дотримання законів і етичних принципів для забезпечення успіху та довіри від клієнтів та інвесторів. Визначено, що видавнича галузь повинна активно використовувати цифрові технології. Розглянуто перехід від паперового до цифрового ринку та його вплив на видавничу індустрію. Проаналізовано загальний дохід та дохід від цифрових публікацій видавничої галузі у провідних країнах світу. Дані свідчать, що майбутнє галузі буде пов'язане з цифровими технологіями, більше того, цифрові технології дозволять перейти до повністю клієнтоорієнтованих бізнес-моделей, де фокус повністю зосереджений на клієнті. Аналіз світових витрат на цифрову рекламу та доступ до Інтернету підкреслює зростаючий вплив цифрових технологій. Приділено увагу впровадженню технологій штучного інтелекту у видавничу справу, зокрема, як провідні медіа-компанії, такі як Forbes, The Washington Post і Bloomberg, використовують штучний інтелект для оптимізації своїх виробничих процесів. Загальною тенденцією стає зростання ролі штучного інтелекту в оптимізації виробничих процесів у видавничій сфері для підвищення продуктивності та контенту.

Біографії авторів

Ю.А. Іщук , Донецький національний університет імені Василя Стуса

доктор філософії, доцент кафедри міжнародних економічних відносин

М.Л. Варламова , Донецький національний університет імені Василя Стуса

к.е.н., доцент кафедри міжнародних економічних відносин

Посилання

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-05

Номер

Розділ

Статті