Економіка мінімального контакту в умовах глобальної конкуренції

Автор(и)

  • І.О. Ахновська Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • А.О. Гладкова Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2020.4.13

Ключові слова:

економіка мінімального контакту; ринок роздрібної торгівлі; ритейл; споживча поведінка; глобальна конкуренція

Анотація

У статті розкрите поняття економіки мінімального контакту, проаналізований період функціонування бізнесу в умовах карантину у 2020 році в Україні, розглянуті основні показники ринку роздрібної торгівлі України та світу, а також визначені основні гравці світового та українського ринку ритейлу, що є актуальними питаннями сьогодення, тому тема роботи є важливою і затребуваною. У статті також розглядаються сучасні процеси, що відбуваються на світовому роздрібному ринку. Проведено аналіз тенденцій світової купівельної поведінки. Метою статті є обґрунтування та виявлення переваг та перешкод розвитку торгівлі в економіці мінімального контакту в умовах глобальної конкуренції. В результаті дослідження виявлена трансформація споживчої поведінки завдяки економіки мінімального контакту, що провокує зміни у бізнес-моделі підприємств, цінності їх мети, орієнтує на зниження затрат і збільшення впливу споживачів. Відповідно до цього були прогнозовані ключові глобальні тренди ритейлу та його майбутнє в наступні 5-10 років.

Біографії авторів

І.О. Ахновська , Донецький національний університет імені Василя Стуса

к.е.н, доцент

А.О. Гладкова , Донецький національний університет імені Василя Стуса

аспірантка

Посилання

Clark C. The Conditions of Economic Progress. – London: Macmillan, 1940. – 504 c.

Fisher A. Production, Primary, Secondary and Tertiary. – Economic Record. – 1939. - №15(1). – Р. 24-38.

Fourastie J. Le Grand espoir du XXe Siecle. Progres technique, Progres Economique, Progres Social. –Paris : PU de France, 1949. – 224 p.

Седлак М. Тенденции развития секторальной структуры экономики. Проблемы теории и практики управления : Междунар. журнал. – 1998. – № 4.

В Україні на карантин закрилася третина підприємств, до 50% персоналу без роботи. Укрінформ. 7.04.2020. – URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3000000-v-ukraini-na-karantin-zakrilasa-tretina-pidpriemstv-do-50-personalu-bez-roboti.html

Експрес опитування – оцінка подій, пов’язаних з епідемією вірусної інфекції COVID-19 в Україні: Звіт проєкту «Нью імідж маркетинг груп» на замовлення Українського інституту майбутнього. – 2020 – URL: https://uifuture.org/analitychni-materialy/zvit-proyektu-ekspres-opituvannya-ocinka-podij-povyazanoyi-z-epidemiyeyu-virusnoyi-infekciyi-covid-19-v-ukrayini-2-xvilya/

The Low Touch Economy is here to stay: Report. – 2020. – URL: https://www.boardofinnovation.com/low-touch-economy/

Матеріали Державного комітету статистики України. – URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення 02.07.20)

Global Powers of Retailing : Deloitte Touche Tohmatsu Limited. – URL: https://www2.deloitte.com/ru/ru/pages/consumer-business/articles/global-powers-of-retailing.html

COVID-19: Total business read (TBR) / Total store read (TSR) results. – URL: https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2020/covid-19-tracking-the-impact-on-fmcg-and-retail/

Потребитель до и после периода самоизоляции. Звіт Deloitte. – URL: https://www2.deloitte.com/ru/ru/pages/consumer-business/events/08-07-2020.html

Омніканальність: бути чи не бути? Нова епоха роздрібної торгівлі. – URL: http://workabox.ua/kitchen/sale/omnkanalnost-buti-chi-ne-buti-nova-epokha-rozdrbno-torgvl/

Глобальні тенденції рітейлу. Звіт Deloitte. – URL: https://rau.ua/novyni/deloitte-global-powers-of-retailing/

Retail Forward: Тенденції на світовому ринку рітейлу або чого хочуть споживачі. – URL: https://rau.ua/novyni/retail-forward/

Havas Group – «Meaningful brands». – URL: https://www.havasgroup.com/?s=Meaningful+brands

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Номер

Розділ

Статті