Класифікація маркетингових конкурентних стратегій закладів охорони здоров’я.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2020.1.15Ключові слова:
типологія конкурентних стратегій, заклад охорони здоров’я, медична послуга, технологія блокчейнАнотація
Предметом дослідження є типологія маркетингових конкурентних стратегій для закладів охорони здоров’я, що працюють на ринку медичних послуг. В статті висвітлено загальні підходи до формування стратегій конкуренції М. Портера, на основі яких визначено групи закладів охорони здоров’я, в яких можливим є використання базових конкурентних стратегій – лідерство за витратами, диференціювання, фокусування. Автором інтерпретовано родові стратегії М. Портера для закладів охорони здоров’я на основі вивчення концептуальної структури конкуренції на ринку медичних послуг та визначено основні стратегії, які фундуються на трьох конкурентних перевагах – якості медичних послуг, вдосконаленні процесу створення медичних послуг, диференціації медичних послуг. Запропоновано критерії для впорядкування та групування конкурентних маркетингових стратегій для закладів охорони здоров’я: орієнтація на витрати, на якість медичної послуги, на споживача. Розроблена класифікація ґрунтується на вивченні різних моделей конкуренції та враховує особливості медичної галузі. Окремо автор зупиняється на порівнянні стратегій червоного та блакитного океану та розглядає можливості запровадження технології впорядкованих баз даних (блокчейн) у розроблення конкурентних стратегій закладів охорони здоров’я. Висвітлює переваги поєднання стратегії блакитного океану та технології блокчейн.Посилання
Porter, M. (1985). Competitive Advantage. New York: McMillan Publishing Co, Inc.:576 p.
Ansoff, H. Igor (2007). Strategic Management. New York: Palgrave Macmillan:233p.
Mintzberg H. (2013). Simply Managing: What Managers Do - and Can Do Better. ReadHowYouWant:260p.
Thomson, R.B. (1994). Competition among hospitals in the United States. Health policy, Mar; 27(3): 205-31.
Butler, T.W., Leong, G.K. (2000). The impact of operations competitive priorities on hospital performance. Health Care Manag Sci., Jun;3(3):227-35.
Kotler, Ph., Shalowitz, J., Stevens, R.J. (2008). Strategic Marketing for Health Care Organizations: Building A Customer-Driven Health System. Jossey-Bass:576p.
Yudanov A. Yu. Konkurenciya: teoriya i praktika: Uchebno-prakticheskoe posobie. M.: Gnom i D, 2001. 304 s. [in Russian]
Friesewinkel H. (1982). Das pharmazeutische Marketing, 2. Kulmbach: Pharma-Team-Verlag:535p.
Ramenskij L. G. Vvedenie v kompleksnoe pochvenno-geobotanicheskoe issledovanie zemel. M.: Selhozgiz, 1938. 620 s. [in Russian]
Grime J. P. (1979). Plant strategies and vegetation processes. Chichester: John Wiley & Sons:222p.
Treacy M, Wiersema F. (1997). The Discipline of Market Leaders. Basic books; New Ad Addition:210p.
Traut Dzh., Rajs El. Marketingovi vijni (2019). K.: Fabula. 240 s. [in Ukrainian]
Omae K. (2019). Myshlenie stratega. Iskusstvo biznesa po-yaponski. M.: Intellektualnaya literatura. 211 s. [in Russian]
Kim W. C., Mauborgne R. A. (2015). Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Boston, Massachusetts: Harvard Business Review Press: 287р.
Codrin A. (2019). The Global “Blockchain in Healthcare” Report: the 2019 ultimate guide for every executive. Digital Disruption, May 26. Retrieved from https://healthcareweekly.com/blockchain-in-healthcare-guide/
Pino R. (1999). Corporate Aikido: Unleash the Potential Within Your Company to Neutralize Competition and Seize Growth.McGraw-Hill:169р.
Dussauge P., Garrette B. (1995). Determinants of Success in International Strategic Alliances: Evidence from the Global Aerospace Industry. Journal of International Business Studies. Vol. 26, Issue 3:505–530.
Von Krogh G., Cusumano M.A. (2001). Three strategies for managing fast growth, MIT Sloan Management Review,v. 42; No2:53-61