Розвиток інноваційної стратегії на промислових підприємствах.
Ключові слова:
інноваційна стратегія, інноваційна діяльність, інновації, інноваційна політика, маркетингова концепціяАнотація
Виявлено чинники, які впливають на формування інноваційної стратегії: зовнішні та внутрішні чинники. При цьому потрібно враховувати потенціал регіону його слабкі та сильні сторони, особливості території і використання ресурсів регіону. Дана характеристика маркетингової концепції та концепції тих технологічій проштовхування, яка залежить від виду інноваційного продукту та ситуації, що склалася в даний момент на ринку. Виділено фактори: вектор попиту, вдосконалення випущеної продукції, контроль якості, показники нормативної документації, які впливають на якість продукції. Показана роль держави в державній інноваційній політиці, яка реалізується за трьома основними напрямками: забезпеченя інноваційної діяльності, формування цільової програми, стимулювання державної підтримки. Також розглянуті ква- ліфікаційні державні заходи впливу на інноваційну діяльність. Наведено схеми інноваційних стратегій лідерства та імітації. Стратегія лідерства спрямована на розробку та дослідження продукту, а імітаційну стратегію використовують коли технічна документація використана вперше на підприємстві, але на ринку вже відома. Запропоновано комплекс заходів для залучення нових інноваційних проектів.Посилання
Арутюнова Д.В. Стратегический менеджмент Учебное пособие / Д. В. Арутюнова. - Таганрог: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2010. -122 с.
Степаненко Д. М. Инновационная политика Республики Беларусь. – / Д. М. Степаненко. - Мн.: Право и экономика, 2005. – 283 с.
Михалев О.В. Инновационная активность и экономическая устойчивость в развитии региональных хозяйственных систем / О.В. Михалев // Региональная экономика: теория и практика. – 2011. - №27 (210). – С.19-125.
Михалев О.В. Инновационная активность российских предприятий / О.В. Михалев // Научный журнал НИУ ИТМО; Серия: Экономика и экологический менеджмент. – 2015. - №1. – С.168-176.
Никитенко П. Инновации как фактор повышения конкурентоспособности / П. Никитенко, Л.Платонова//Доклады НАН Беларуси. – Т. 48. - №5. – 2004. – С. 112 – 115.
Перерва П. Г. Функції ЗСП при формуванні стратегії розвитку машинобудівного підприємства / П. Г. Перерва, Т. Іллка, Р. О. Побережний // Дослідження та оптимізація економічних процесів "Оптимум–2014": тр. 10-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 2-4 грудня 2014 р. – Харків : НТУ "ХПІ", 2014. – С. 162-165.
Проблеми і перспективи ринково-орієнтованого управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2011. – 644 с.