Сучасні тенденції розвитку малого бізнесу соціальної сфери в Україні.
Ключові слова:
підприємництво, малий бізнес, соціальна сфера, малі підприємства, види економічної діяльності, показники діяльності, обсяг реалізованої продукції, зайняті і наймані працівники, прибуток, збитокАнотація
Ефективного розвитку ринкових відносин немає без малого бізнесу – невід’ємної складової розвинутої системи господарювання. Сприяючи економічному зростанню всієї держави, малий бізнес формує соціально активного громадянина та значний за чисельністю і силою середній клас, забезпечує підйом життєвого рівня населення, сприяючи незворотності демократичних перетворень у суспільстві. Проводячи аналіз сучасного стану економіки України, можна відзначити, що кількість суб’єктів малого підприємництва в загальній кількості суб’єктів підприємництва в 2014 році, як і в 2010 році, залишається на рівні 99%. Найбільша частка малих підприємств соціальної сфери зосереджена в торгівлі, ремонті автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку, а також в діяльності з нерухомістю, оренді, інжинірингу та наданні послуг підприємцям, освіті, де вона досягає максимального значення – 97,2%. Всебічна підтримка суб’єктів малого бізнесу саме соціальної сфери з метою підвищення їх конкурентоспроможності є одним із найважливіших заходів зниження соціальної напруженості та забезпечення економічної безпеки держави.Посилання
Шумпетер Й.А. Теория экономического развития (исследования предпринимательской прибыли, капитала, кредита, процента и цикла конъюнктуры) / Й.А. Шумпетер. – М.: Прогресс, 1982. – 436 с.
Robert Hisrich. Enrcprcncurship and Intraprcncursbip: Methods for Creating New Companies, that Have an Impact on the Economic Renaissance of an Area. - In: Entrtcprencurship, lntraprcncursbip and Venture Capital, ed. Robert D. Hisrich. Lexington, Mass., Lexington Books, 1986, p. 96.
Druker P.F. Innovation and Entrepreneurship Praktik and principes / P.F. Druker. – N. I.: 1985. – 277 p.
Дмитриченко Л.І. Социальная ответственность современного бизнеса / Л.І. Дмитриченко, Т.С. Карпова // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – Науковий журнал. – Випуск 5-1. – 2011. – Тернопіль. – ТНЕУ. – 2011. – С. 348 – 348.
Attaining Sustainable Growth Through Corporate Social Responsibility. IBM Institute for Business Value, 2008. – С. 3-24.
Діяльність суб’єктів малого підприємництва: статистичний збірник 2010 г. / Державна служба статистики України. – Київ. - Держаналітінформ. – 2011. - 206 с.
Діяльність суб’єктів малого підприємництва: статистичний збірник 2011 г. / Державна служба статистики України. – Київ. –ТОВ “Август Трейд” – 2012. - 202 с.
Макогон Ю.В. Стратегия развития Донецкой области до 2020 года.