Процеси формування аналітичної бази даних для моніторингу кар’єрного розвитку випускників із застосуванням бізнес-аналітики

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2025.3.12

Ключові слова:

вища освіта, стратегічне управління, база даних випускників, бізнесаналітика, інтеграція даних, моніторинг працевлаштування випускників, LinkedIn API, Power BI

Анотація

У сучасних умовах питання ефективного моніторингу працевлаштування випускників закладів вищої освіти є надзвичайно актуальним, оскільки відстеження їхніх кар’єрних шляхів дозволяє оцінювати якість освітніх програм та адаптувати їх до вимог ринку праці. Однак в українських університетах відсутній системний підхід до збору та аналізу таких даних: інформація є фрагментарною, бракує єдиних цифрових платформ, культура формування і використання об’єктивних аналітичних показників є нерозвиненою. Це негативно впливає на стратегічне планування, репутацію ЗВО та довіру роботодавців. Метою дослідження є обґрунтування схеми використання BI-аналітики для системного моніторингу, зокрема шляхом інтеграції даних із зовнішніх джерел. Наукова новизна полягає в розробці концептуальної схеми автоматизованого підключення даних професійної мережі LinkedIn до BI-платформ, таких як Power BI, для формування інтерактивних інформаційних панелей моніторингу. Запропоноване рішення дозволяє візуалізувати ключові показники ефективності (KPI), такі як географія працевлаштування, популярні галузі та затребувані навички випускників. У висновках показано, що запропоновані у статті нововведення можуть стати фундаментальною зміною підходу до управління якістю освіти.

Біографії авторів

О. В. Прігунов , Донецький національний університет імені Василя Стуса

к.е.н., доцент, доцент кафедри інформаційних систем управління

Ю. Л. Яворська , Донецький національний університет імені Василя Стуса

магістрант

Посилання

Анісімова, О. М., Ковальська, Л. А., Лукаш, Г. П., Прігунов, О. В., Щербіна, О. С., & Яворська, Т. М. (2021). ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ У СУСПІЛЬНІЙ ТА СОЦІОКУЛЬТУРНІЙ СФЕРАХ УКРАЇНИ. Монографія.

Sorour, A., Atkins, A. S., Stanier, C. F., & Alharbi, F. D. (2020, September). Comparative frameworks for monitoring quality assurance in higher education institutions using business intelligence. In 2020 International Conference on Computing and Information Technology (ICCIT-1441) (pp. 1-5). IEEE.

Sorour, A., & Atkins, A. S. (2024). Big data challenge for monitoring quality in higher education institutions using business intelligence dashboards. Journal of Electronic Science and Technology, 100233. https://doi.org/10.1016/j.jnlest.2024.100233

Guitart, I., & Conesa, J. (2016). Adoption of Business Strategies to Provide Analytical Systems for Teachers in the Context of Universities. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 11(07), 34. https://doi.org/10.3991/ijet.v11i07.5887

PowerBI for Librarians 2023 · Justin Kelly. (2023). Justin Kelly. https://justin.kelly.org.au/powerbi-for-librarians-2023/

Sequeira, R., Reis, A., Alves, P., & Branco, F. (2024). Roadmap for Implementing Business Intelligence Systems in Higher Education Institutions: Systematic Literature Review. Information, 15(4), 208. https://doi.org/10.3390/info15040208

Гужва, В. (2024). Інтегровані платформи бізнес-аналітики в цифровій трансформації університетів. Цифрова економіка та економічна безпека, 6(15), 94–104. https://doi.org/10.32782/dees.15-14

Василенко, О. І. (2020). Моніторинг діяльності аграрного закладу вищої освіти інструментами бізнес-аналітики. Економіка та управління АПК, (2), 124–133.

Глазунова, О. Г., Клименко, Є. О., Волошина, Т. В., Мокрієв, М. В., & Вороненко, О. В. (2024). Освітня аналітика в університетах: Інструменти для аналізу та прогнозування. Телекомунікаційні та інформаційні технології, (2), 49–59.

Anisimova, O., Prihunov, O., Lukash, H., & Yavorska, T. (2024). Social and communication challenges and practical cases of implementation of management information systems in higher education. Scientific journal “Library Science Record Studies Informology”, 41–54. https://doi.org/10.63009/lsrsi/3.2024.41

European Network of Graduate Tracking. (2024). European Education Area. https://education.ec.europa.eu/education-levels/higher-education/relevant-and-high-quality-higher-education/about-relevant-high-quality-higher-education/european-network-of-graduate-tracking

Освіта.ua. (2023, 15 вересня). Працевлаштування без аналітики як парадокс. Освіта.UA. https://osvita.ua/blogs/90021/

Weil D., Kendall C., Snyder R. A Modern Framework for Institutional Analytics. (2023). EDUCAUSE Review. https://er.educause.edu/articles/2023/2/a-modern-framework-for-institutional-analytics.

Chaudhuri, S., Dayal, U., & Narasayya, V. (2011). An overview of business intelligence technology. Communications of the ACM, 54(8), 88–98. https://doi.org/10.1145/1978542.1978562

Вдовенко, Н. (2011). Забезпечення якості освіти і інтеграція з ринком праці. КПІ ім. Ігоря Сікорського. https://kpi.ua/1110-4

«Світ професій» - Головна. (б. д.). «Світ професій» - Головна. https://svitprof.org.ua/

Кваліфікаційна мапа України - Головна. (2025). Кваліфікаційна мапа України - Головна. https://www.futureskills.org.ua/

Дашборди - Офіс цифрової трансформації УКУ. (б. д.). Офіс цифрової трансформації УКУ. https://ucu.edu.ua/thedigital/projects/dashboards/

Homepage | AlmaLaurea. (б. д.). Homepage | AlmaLaurea. https://www.almalaurea.it

International Center for Higher Education Research - FORSCHUNG - Uni Kassel. (б. д.). Startseite - UNI. https://www.uni-kassel.de/forschung/en/incher/international-center-for-higher-education-research.html

Graduate Employment Outcomes Dashboard | Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health. (2024). Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health. https://publichealth.jhu.edu/offices-and-services/office-of-student-affairs/career-services/graduate-employment-outcomes-dashboard

First Destination (Post Graduation) Outcomes - Career & Professional Development Center - Student Affairs - Carnegie Mellon University. (2024). Carnegie Mellon University | CMU. https://www.cmu.edu/career/outcomes/post-grad-dashboard.html

USC Data Dashboards - Institutional Research, Assessment, and Analytics | University of South Carolina. (б. д.). University of South Carolina | University of South Carolina. https://sc.edu/about/offices_and_divisions/institutional_research_assessment_and_analytics/uofsc_data_dashboards/

CData. (n.d.). LinkedIn Power BI Connector. https://www.cdata.com/drivers/linkedin/powerbi/

Connect LinkedIn Ads to Power BI. (б. д.). windsor.ai. https://windsor.ai/

Marketors.ai™. (2024, 17 червня). Maximizing Business Opportunities With The LinkedIn API. LinkedIn: Log In or Sign Up. https://www.linkedin.com/pulse/maximizing-business-opportunities-linkedin-api-marketors-in-id8kf/

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-11

Як цитувати

[1]
Прігунов , О.В. і Яворська , Ю.Л. 2025. Процеси формування аналітичної бази даних для моніторингу кар’єрного розвитку випускників із застосуванням бізнес-аналітики. Економіка і організація управління. (Груд 2025), 140-153. DOI:https://doi.org/10.31558/2307-2318.2025.3.12.

Номер

Розділ

Статті