Розвиток економічного простору регіонів України через активізацію партнерства бізнесу та освіти
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2023.2.19Ключові слова:
економічний простір; регіон; бізнес; освіта; стратегічне партнерство; розвиток; УкраїнаАнотація
Доведено, що здійснити розвиток економічного простору регіонів України за сучасних умов можливо виключно на підґрунті активізації партнерських стосунків між закладами освіти та суб’єктами ділового середовища регіону. Визначено та проаналізовано зміст трьох найбільш поширених і результативних форм партнерства освіти і бізнесу. Першою формою обрано створення й реалізацію спільних проєктів між бізнесом та освітніми установами. Другою формою визначено запровадження дуальної форми навчання за широким спектром спеціальностей. Третя форма партнерства пов’язана зі створенням спільних освітніх програм представниками освіти та бізнесу регіону. Систематизовано конкурентні переваги закладів освіти та суб’єктів господарювання регіону, які будуть отриманими завдяки партнерству та реалізації на практиці трьох його виокремлених форм. Встановлено, що комплексна дія конкурентних переваг, отриманих кожною стороною, сформує конкретні чинники впливу на розвиток економічного простору регіону. Проведено аналіз відомостей про самооцінювання двох освітньо-наукових програм, які отримали сертифікат про зразкову акредитацію, на предмет партнерських відносин з представниками бізнесу. Сфокусовано увагу на шляхах подальшого розвитку партнерських відносин закладів освіти та бізнесу.
Посилання
Alves A.C., Costa N., Nunes M.L., Sousa R., Lima R.M., Carvalho D. PBL in a universitybusiness cooperation in engineering and operations management master: challenges and opportunities. International symposium on project approaches in engineering education. 2023. №13. Pp. 47-57.
Avelar A.B.A., da Silva Oliveira K.D., Farina M.C. The integration of the Sustainable Development Goals into curricula, research and partnerships in higher education. International Review of Education. 2023. Vol. 69. Issue 3. Pр. 299-325. DOI 10.1007/s11159- 023-10013-1.
Oanh V.T.K., Lan D.H., Tung T.M. Evaluating strategies to create successful business incubators in higher education in Vietnam. Migration Letters. 2023. №20. Рp. 40-53.
Guarasci R., Eatman T.K. Neighborhood democracy: a model for building anchor partnerships between colleges and their communities. 2023. Pp. 1-177. DOI: 10.4324/9781003446132.
Holcombe E.M., Kezar A.J., Elrod S., Ramaley J.A. Shared leadership in higher education: a framework and models for responding to a changing world. Shared Leadership in Higher Education: A Framework and Models for Responding to a Changing World. 2023. Pp. 1-231. DOI: 10.4324/9781003446965.
Amante S., Fernandes R. Aligning he pedagogical innovation with vet, industry, and research partnerships: insights on the demola portugal initiative. Education Sciences. 2023. №13 (1). Art. no. 93. DOI: 10.3390/educsci13010093.
Donbass State Engineering Academy. URL: http://eng.dgma.donetsk.ua/.
Захарова О.В., Настенко О.Р. Стратегічне партнерство бізнесу та освіти як умова активізації розвитку ІТ-сфери України. Економіка і організація управління. 2023. №1 (49). С. 5-15.
Захарова О.В. Зміна підходів вищої школи до підготовки фахівців як виклик нової економіки. Соціально-трудові відносини: теорія та практика. Зб. наук. пр. Київ: ДВНЗ «Київський національний економічний ун-т ім. В. Гетьмана». 2017. №2 (14). С. 131-142.
Хоружа Л., Тадеуш О. Партнерство освіти та бізнесу: у пошуках нових форм взаємодії. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2020. Вип. 1. С. 7-16.
Почтавюк А.Б., Захарова О.В. Роль высшего образования в активизации процессов накопления человеческого капитала. Vybrané aspekty regionálního rozvoje. 6. Vysoká škola evropských a regionálních studií, vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2021. Р. 58-81.
Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти. Офіційний сайт. URL: https://naqa.gov.ua/#.