Трансформаційні процеси у глобальних ланцюгах створення вартості під впливом діджиталізації

Автор(и)

  • В.В. Яценко Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2022.3.12

Ключові слова:

трансформація; бізнес-процеси; глобальні ланцюги створення вартості; бізнес-процеси; управління бізнес-процесами

Анотація

У роботі аналізуються трансформаційні процеси у глобальних ланцюгах створення вартості під впливом діджиталізації. Авторкою підкреслюється, що у основі модернізацій операційної діяльності провідних компаній лежать п’ять принципів – діджиталізація, розширена аналітика, інтелектуальна автоматизація процесів, аутсорсинг бізнес-процесів, Lean-процес редизайну. У роботі наводяться підходи до оптимізації бізнес-процесів у компаніях – створення на фірмі інноваційного форпосту (спеціального підрозділу, що створює продукти, які висвітлюють цифрове мистецтво можливого і виводить нові бізнес-моделі в неформальних умовах), відгородженої цифрової фабрики (група новаторів, які працюють у партнерстві з компаніями та функціями, користуючись високим ступенем автономності та моделює новий спосіб роботи та інтегрує розроблені можливості в основний бізнес), акселератору бізнес-підрозділу (зменшена цифрова фабрика, яка інкубує трансформацію всередині бізнес-підрозділу для вирішення місцевих подорожей клієнтів і бізнес-функцій). На вершині серед таких підходів є повномасштабна еволюція - комплексна трансформація, під час якої підприємство самореорганізовується майже повністю навколо великих бізнес-процесів.

Біографія автора

В.В. Яценко , Донецький національний університет імені Василя Стуса

аспірантка кафедри міжнародних економічних відносин

Посилання

Orekhova T., Tertychnyi Ya. Current trends of electronic commercial development in the world markets. Business Management. 2019. Vol. 4. P. 39-51.

Khadzhynov I., Kovalska L., Taranych A., Boyko A., Samiilenko H. Determining impact of digitalization on the potential-forming space of regions in the context of sustainable development. Amazonia Investiga. 2022. Volume 11. Issue 50. P. 272–281.

Lavrov R., Burkina N., Popovskyi Y., Vitvitskyi S., Korniichuk O., Kozlovskyi S. Customer classification and decision making in the digital economy based on scoring models. International Journal of Management (IJM). 2020. Volume 11, Issue 6. Pp. 1463–1481.

Лігоненко Л., Хріпко А., Доманський А. Зміст та механізм формування стратегії діджиталізації в бізнес-організаціях. Інтернаука. Економічні науки. 2018. Випуск № 22 (62). 2 т. С. 21-24.

Женченко М. І. Цифрові трансформації видавничої галузі : монографія. Вид. 2-ге, виправл. Київ : Жнець, 2018. 436 с.

Dubel M. Transformation of the distribution field under the digitalization process. Business Management. 2020. Vol.1. P. 86-100

Albert Bollard, Elixabete Larrea, Alex Singla, and Rohit Sood. The next-generation operating model for the digital world. URL: https://www.the-digital-insurer.com/wp-content/uploads/2018/01/1151-Next-gen-operating-model-for-digital-McKinsey.pdf

Capgemini . Global Business Process Management Report. URL: https://www.capgemini.com/wp-content/ uploads/2017/07/Global_Business_Process_ Management_Report.pdf

Handžić M. The improvement of business efficiency through business process management, School of Economics and Business, University of Sarajevo. 2016. pp. 57-79.

Harris E. What Problem does Business Process Management Solve? URL: https://www.processexcellencenetwork. com/business-process-management-bpm/ articles/what-problem-does-business-processmanagement

Hanlon A. What is Porter’s five Forces model? URL:https:// www.smartinsights.com/marketing-planning/marketing-models/porters-five-forces/

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-13

Номер

Розділ

Статті