To the question about a concept «the irrational consumption».
Keywords:
consumption, optimization of consumption, rationalization of consumption, policy of consumptionAbstract
Thus, overcoming of irrational consumption lies inplane forming of culture of consumption of both individual and society on the whole. It affects interests of all state, separate production collectives and owners of enterprises. On the whole requires passing to the policy of high-quality growth of production and consumption.References
Залтман Д. Как мыслят потребители. То, о чем не скажет потребитель, то, чего не знает ваш конкурент / Джеральд Залтман. — СПб.: Прайм-Еврознак, 2005. — 224 с.
Ильин В.В. Поведение потребителей / В. В. Ильин. — СПб.: Питер, 2000. —224 с.
Лебон Г. Психология народов и масс / Г. Лебон. — Спб.: Москва, 1896.
Легенькая А.М. к вопросу об оценке уровня социальной ответственности бизнеса в Украине / А. М. Легенькая, М. С. Репенко // Економіка і організація управління : [збірник наукових праць] / Під загальною ред. П. В. Єгорова. — Вип. 3 (13) — 4 (14). — Д.: ДонНУ, 2012. — С. 50-58.
Общая экономическая теория: Отклонения от общепринятой теории поведения потребителей [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http:/Zeconteol:rw’genteor/opebrphp?pgh=5xxl.
Плахотникова О. Шопинг — новый вид наркомании/ О. Плахотникова // Столица. — 1998. — 3 июня.
Скитовски Т. Суверенитет и рациональность потребителя / Т. Скитовски // Теория потребительского поведения и спроса. — СПб.: Экономическая школа, 2004.
Салтыков Г.Ф. Традиция, механизм ее действия и некоторые ее особенности в Китае / Г. Ф. Салтыков. — М., 1972.
Шибутани Т. Социальная психология / Т. Шибутани. — М., 1969.
Le Bon, G. Psychologie des Foules / Gustav Le Bon. — Paris, 1898. 11. Tarde, G. L’opinion et la foule / Gabriel Tarde. — Paris, 1901.