Сімейний бізнес як наукова дисципліна: інтелектуальна траєкторія становлення та розвитку.

Автор(и)

  • Yu. Solonenko Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2020.1.13

Ключові слова:

сімейний бізнес, сімейний бізнес як наукова дисципліна, етапи розвитку наукової дисципліни, дослідження сімейного бізнесу

Анотація

У статті розглянуто етапи становлення сімейного бізнесу як наукової дисципліни. Представлено характеристику кожного етапу, особливості формування та змістове наповнення. У 50-х роках 20 століття сімейний бізнес став об'єктом наукових досліджень, а на кінець другого десятиліття 21 століття уже досяг стадії нормальної науки. Окреслено основні теоретичні та практичні засади наукової дисципліни. Визнана необхідність подальшої розробки базової теорії та методології сімейного бізнесу як найпоширенішої та найстійкішої форми підприємницької діяльності.

Біографія автора

Yu. Solonenko, Донецький національний університет імені Василя Стуса

старший викладач кафедри підприємництва, корпоративної та просторової економіки

Посилання

Kuhn T. S. The Structure of Scientific Revolutions. Foundations of the Unity of Science. International Encyclopedia of Unified Science. Second Edition, Enlarged. 1962.Vol. 2, № 2. Р. 210.

Moores K. Paradigms and Theory Building in the Domain of Business Families. Family Business Review. 2009. Vol . 22 (2). Р.167-180.

ISchulze, W. S., Gedajlovic, E. R. Whither Family Business? Journal of Management Studies . 2010. № 47. Р.191–204.

Hoy F., Sharma P. Navigating the family business education maze. Handbook of Research on Family Business, 2006. Р. 11-24.

Sharma P., Chrisman J. J. Gersick K. E. 25 Years of Family Business Review: Reflections on the Past and Perspectives for the Future. Family Business Review. 2012. Vol.25 (1). Р. 5-15.

Miller D., Le Breton-Miller I. Family Governance and Firm Performance: Agency, Stewardship, and Capabilities. Family Business Review. 2006.Vol. 19, № 1. Р. 73-87. DOI: 10.1111/j.1741-6248.2006.00063.

Farrington S. M. Family business: A legitimate scholarly field. Inaugural lecture in the Nelson Mandela Metropolitan University, South Africa, 25 July 2016. 46 p.

Gersick K. E., Davis J. A., McCollom Hampton M., Lansberg I. Generation to Generation: Life Cycles of the Family Business. Publisher: Harvard Business Review Press, 1997. 302 p.

Tagiuri R., Davis D. J. 1996. Bivalent Attributes of the Family Firm. Family Business Review, 1996. Vol. 9 (2). Р. 199-208.

Pieper T. M. Klein S. B. The Bulleye: A Systems Approach to Modeling Family Firms. Family Business Review. 2007. Vol. 20 (4). Р.301-319.

Farrington S. M. Family business: A legitimate scholarly field. Inaugural lecture in the Nelson Mandela Metropolitan University, South Africa, 25 July 2016. 46 p.

Sharma P. Editor’s Notes: 2014 - A Year in Review. Family Business Review. 2015. Vol. 28. Р. 4–9.

Yu A., Lumpkin G. T., Sorenson R. L., Keith H. Brigham The Landscape of Family Business Outcomes: A Summary and Numerical Taxonomy of Dependent Variables. Entrepreneurship Faculty Publications. Family Business Review. 2012. Vol. 25 (1). Р. 33-57. DOI: 10.1177/0894486511430329

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті