Правові аспекти захисту бренда.

Автор(и)

  • O. Boienko Донецький національний університет імені Василя Стуса

Ключові слова:

бренд, інтелектуальна власність, торгова марка, знак для товарів і послуг, диференціація продукції

Анотація

Стаття присвячена аналізу сучасної нормативно-правової бази у сфері захисту інтелектуальної власності, у тому числі, визначенню правових аспектів захисту бренда. Визначено, що інтелектуальна власність являє собою товар як на вітчизняному, так і міжнародному ринках, і попит на даний товар зростає, що має на увазі дотримання відповідних правових процедур. Доведено, що не зважаючи на досить широкий спектр міжнародних нормативно-правових актів, в міжнародному праві є певні недоліки: відсутність єдиних умов-критеріїв використання бренда з метою збереження на нього виключних прав; відсутність уніфікованих методів оцінки схожості брендів. Доведено, що система захисту інтелектуальної власності в Україні має три рівні: 1. Мінекономпромрозвитку; 2. Державний департамент інтелектуальної власності; 3. Державні підприємства «Український інститут інтелектуальної власності», «Інтелзахист» та державна організація «Українське агентство з авторських та суміжних прав». Визначено, що у вітчизняних законах не має такого поняття як «бренд». Автором вивчено концептуальну сутність даного поняття і визначено, що на практиці під брендом розуміється «товарний знак», «торговий знак», «торгова марка», «знак для товарів і послуг».

Біографія автора

O. Boienko, Донецький національний університет імені Василя Стуса

к.е.н., доцент, завідувач кафедри маркетингу

Посилання

Бочарова Н. Сучасний досвід Великобританії у протидії злочинності в сфері інтелектуальної власності / Н.Бочарова // Інтелектуальна власність. – 2011. – № 5. – С. 44-46.

Владимірова Н. Спосіб захисту прав на торгову марку / Н. Владимірова // Інтелектуальна власність. – 2014. – № 1. – С. 43-47.

Родюкова Є. Правові аспекти захисту від неправомірного використання торговельної марки / Є. Родюкова, Д. Лотюк // Вісник Національної академії прокуратури України. – 2015. – № 1. – С. 118-123.

Лугина Е. Особенности права преждепользования торговыми марками в Украине [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://torgmarka.ua/ru/zashita-pravintellect/osobennosti-prava-prezhdepolzovaniya-torgovyimi-markami-v-ukraine.html.

Burges P. MacMillan Essential Dictionary for Learners of English / Boag Associates, London, 2003. – 861 р.

Паризька конвенція про охорону промислової власності від 20 березня 1883 року [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_123.

Договір про патентну кооперацію від 19 червня 1970 року [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/895_001.

Мадридська угода про міжнародну реєстрацію знаків від 14 квітня 1891 року [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_134.

Бернська конвенція про охорону літературних і художніх творів/ Паризький Акт від 24 липня 1971 року змінений 2 жовтня 1979 року [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_051.

Цивільний кодекс України. - Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, №№ 40-44, ст.356 [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15.

Закони України «Про авторське право та суміжні права» від 23 грудня 1993 року № 3792-XII [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3792-12/page3.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті