Роль бренду в конкурентної стратегії компанії.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2020.1.6Ключові слова:
створення і розвиток бренду, конкурентні стратегії, компанія, Республіка БілорусьАнотація
Глобалізація світової економіки і жорстка конкуренція призводять до скорочення життєвого циклу продукції і до необхідності забезпечення комерціалізації нових розробок, включаючи охоронювані об'єкти інтелектуальної власності. У просуванні на ринки товарів і послуг, а також підвищення конкурентоспроможності національних виробників важливе місце належить бренду.
У статті виявлені основні підходи і моделі створення та просування бренду. Проаналізовано використання бренду в конкурентній боротьбі підприємств, виявлено особливості та напрямки його подальшого розвитку в Республіці Білорусь.
Дослідження брендингу в Республіці Білорусь на сучасному етапі є досить актуальним, зважаючи на набуття ним статусу ключового фактору конкурентної стратегії, який дозволить компанії не тільки зміцнити свої позиції, але і вийти на нові ринки. У статті проаналізовано практику використання стратегії (концепції) створення бренду: американської, азіатської та європейської. Дані стратегії розглянуті з урахуванням досвіду як зарубіжних, так і білоруських компаній. Крім того, існує безліч підходів, методів і моделей створення бренду в даний час. Однак жодна з описаних брендингових моделей не є ідеальною. Передбачається, що вивчення даних теоретичних аспектів сприятиме кращому розумінню і здатності до аналізу ситуації, як на світовому, так і на білоруському ринку.
Встановлено, що на сучасному етапі розвитку білоруські компанії присутні на світовому ринку, але впізнаваність їх брендів занадто мала. Основними особливостями білоруського брендингу, є: наявність досвіду радянського часу, «проблеми» в назвах продуктів, компаній, брендів; чутливість споживачів до ціни; відсутність відмінностей брендингу для зовнішніх і внутрішнього ринків. Слабка популярність національних брендів не дозволяє білоруським виробникам витримувати конкурентну боротьбу з імпортерами, які активно використовують стратегії просування.
Посилання
Kumar, N. Brand Breakout. How emerging market brands will go global / N. Kumar, J-B. Steenkamp. – New York : Palgrave Macmillan, 2015. – 256 p.
Smith, B. Brand Therapy: 15 Techniques for Creating Brand Strategy in Pharma and Medtech, 2018.
Гражданский Кодекс Республики Беларусь: Кодекс Респ. Беларусь, 7 дек. 1998 г., № 218-З: в ред. Закона Респ. Беларусь от 05.01.2016 г., № 354-З // Консультант Плюс: Беларусь [Электронный ресурс] / Нац. центр правовой информ. Респ. Беларусь. – Минск, 2002. – Дата доступа: 01.02.2020.
Бренд года / ГРАН-ПРИ Профессиональной номинации [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://brendgoda.by/winners/. – Дата доступа: 01.02.2020.
Бренд, торговая марка и товарный знак: значение и функции [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://powerbranding.ru/brending/ torgovaya-marka/. – Дата доступа: 27.10.2019.
Воронова, Е. Ю. Брендинг как фактор повышения конкурентоспособности предприятия на внешнем рынке [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://elib.bsu.by/bitstream/123456789/98624/1/ voronova_2014_sbornik12.pdf. – Дата доступа: 27.10.2019.
ТОП-100 Белорусских брендов / MPP Consulting [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.mppconsulting.com.ua. – Дата доступа: 15.10.2019.
Восточный и западный подходы к созданию брендов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.advertme.ru/brand/vostochnyj-i-zapadnyj-podhody-k-sozdaniju- brendov. – Дата доступа: 15.04.2019.
Отчет о конкурсе Бренд Года [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.bestbrand.by/news/2441.html. – Дата доступа: 15.04.2019.