Особливості брендингової політики споживчих товарів.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2019.1.10Ключові слова:
бренд, торгова марка, маркетинг, брендингова політика, позиціювання, товарна диференціація, конкурентна диференціація, дистрибуція, візуальний мерчандайзинг, охоплення збутових мережАнотація
В роботі розглянуто теоретичні основи побудови брендингової політики споживчих товарів, її елементи (дистрибуція, мерчандайзинг), зв'язок із комплексом маркетингу підприємства, обґрунтовано заходи візуального мерчандайзингу, на прикладі ринку пива України розраховано індекси сприйняття споживачами різних кольорів етикеток.
Мета роботи – визначити особливості брендингової політики споживчих товарів, які визначають її сутність та впливають на ефективність маркетингової діяльності підприємств на ринку.
Визначено, що брендингова політика підприємств потребує докладної класифікації відносно власного місця як в комплексі маркетингового міксу, так і в загальних процесах управління маркетинговою діяльністю за визначенням, набором інструментів, зв’язком із стратегіями сегментування ринку, позиціювання продукції, дистанціювання бренду від конкурентів, входженням портфелю брендів до портфелю стратегічних бізнес-одиниць підприємства.
Доведено, що брендингова політика споживчих товарів складається з частин, перша з яких за жодних технологічних, економічних і соціальних умов розвитку ринку не повинна змінюватись (точка позиціювання бренду на споживчому ринку); а друга частина повинна постійно трансформуватись як зворотна реакція на дії конкурентів і зміни макроекономічних чинників зовнішнього середовища (методи диференціації бренду від конкурентів).
Визначено, що критерієм ефективності брендингової політики споживчих товарів є охоплення збутової мережі та наявність певного бренду в роздрібних точках продажу. На прикладі кольору етикеток та в залежності від структурних зрушень на ринку пива України визначено індекси популярності кольорів етикеток: помаранчевий, зелений, білий, чорний, червоний і синій (наведено за зниженням продажів), які можна використовувати при проведенні ребрендингу чи формування брендингової політики споживчих товарів для продуктових ринків.
Посилання
Стратегія міжнародної економічної діяльності кластерних утворень в інформаційній економіці: монографія /С.І. Гриценко, А.В. Таранич. — Донецьк: ДонНУ, 2010. — 227 с.
Тaранич А. В., Балдэ К. Б. Нейромаркетинг – наука на стыке дисциплин [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www. rusnаuka.com/13_EISN_2012/Economics/ 6_109803.doc.Htm.
Державний комітет статистики України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 15.12.2018). – Назва з екрана.
Офіційний сайт ЗАТ «Укрпиво» [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ukrpivo.com (дата звернення: 15.12.2018). – Назва з екрана.
Анализ дизайна бутылок и этикеток для пива 2017 [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://koloro.ua/blog/dizain/analiz-dizajna-butylok-i-jetiketok-dlya-piva.html (дата звернення: 15.12.2018). – Назва з екрана.
Полторацкая А. Пивной рынок Украины: итоги 2017 [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://koloro.ua/blog/issledovaniya/pivnoy-rynok-ukrainy-itogi-2017.html (дата звернення: 17.12.2018). – Назва з екрана.