Забезпечення відповідності освітнього потенціалу потребам економіки в умовах підвищення ефективності державної соціальної політики.
Ключові слова:
освітній потенціал, соціальна політика, роботодавці, навчальні заклади, зайнятість, конкурентоспроможність, професійна орієнтація, моніторинг, прогнозуванняАнотація
У статті визначено пріоритетні напрями забезпечення відповідності освітнього потенціалу потребам економіки в контексті підвищення ефективності державної соціальної політики. За результатами проведеного дослідження встановлено, що за сучасних умов розвитку економіки для підвищення ефективності державної соціальної політики у напрямі забезпечення відповідності освітнього потенціалу потребам економіки важливим є налагодження ефективної співпраці між професійно-технічними та вищими навчальними закладами та потенційними роботодавцями. Доведено, що створення механізмів взаємодії освіти з реальним сектором економіки дозволить забезпечити високу якість робочої сили на основі поєднання теоретичного навчання з практичною підготовкою. Обґрунтовано, що необхідно підвищувати мотивацію роботодавців до участі у підготовці навчальних програм, узгодженні освітніх та професійних стандартів, оновленні технічної бази професійно-технічних закладів освіти. Визначено, що важливим є впровадження постійного моніторингу затребуваності професій і вимог роботодавців до кандидатів на вакантні місця, пов’язані з цими професіями, прогнозування потреби в професійних кадрах. Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості їх використання при прийнятті ефективних та своєчасних управлінських рішень у сфері забезпечення відповідності освітнього потенціалу потребам економіки, що сприятиме підвищенню ефективності державної соціальної політики.Посилання
Безтелесна Л. Механізми взаємодії роботодавців та вищих навчальних закладів в системі безперервної освіти / Л. Безтелесна // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 1.2. - С. 174-177.
Ільїч Л. М. Взаємодія ринків праці та освіти: сутність, характерні риси та модель функціонування / Л. М. Ільїч // Економіка та держава. - 2017. - № 4. - С. 69-74.
Кримова М. О. Оцінка конкурентоспроможності молодих фахівців з економічною освітою на ринку праці України / М. О. Кримова // Демографія та соціальна економіка. - 2015. - № 2. - С. 53-64.
Лісогор Л. С. Європейський досвід прогнозування потреби у робочій силі в контексті формування інноваційних перспектив трансформації зайнятості в Україні / Л. С. Лісогор // Ринок праці та зайнятість населення. - 2016. - № 1. - С. 17-20.
Петрова І. Л. Інноваційний сегмент ринку праці: оцінка тенденцій та перспектив / І. Л. Петрова // Демографія та соціальна економіка. - 2018. - № 1. - С. 166-180.
Шаульська Л. В. Проблеми та можливості активізації освітнього потенціалу у становленні соціальної відповідальності в Україні / Л. В. Шаульська // Діагностика стану та перспектив розвитку соціальної відповідальності в Україні (експертні оцінки): монографія / О.Ф. Новікова, М.Є. Дейч, О.В. Панькова та ін. – Донецьк: ІЕП НАН України, 2013. – С.100-110.
Макарова О.В. Соціальна політика в Україні: Монографія / О.В. Макарова; Ін-т демографії та соціальних досліджень ім. М.В. Птухи НАН України. – К., 2015. – 244 с.
Войналович І. А. Освітні чинники підвищення конкурентоспроможності робочої сили України: Дис... канд. екон. наук: 08.00.07 / І. А. Войналович; ІДСД. – К., 2013. – 274 с.
Лісогор Л. С. Освітні чинники забезпечення інноваційного людського розвитку / Л. С. Лісогор // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. – 2008. – №3 (30). – С. 421-424.