Особливості розвитку морських портів України на засадах державно-приватного партнерства.
Ключові слова:
морський торговельний порт, портове господарство, державно- приватне партнерство, інвестиції, інтеграціяАнотація
Метою даної статті є визначення особливостей залучення інвестицій в українські морські порти через розвиток державно-приватного партнерства. Для досягнення поставленої мети необхідно провести оцінку існуючої законодавчої бази інвестиційної діяльності в сфері портового господарства, враховуючи, що порти в Україні є державними підприємствами. Результатом повинно стати формулювання основних напрямків можливої співпраці державного та приватного сектора, пропозиції щодо залучення інвестицій в портове господарство та аналіз діючого законодавства. Досліджуються перспективи розвитку морських портів України за рахунок потенціалу державно-приватного партнерства, аналізується його стан та перспективи. Розглянуті актуальні питання управління розвитком і використанням виробничих потужностей портових комплексів в межах існуючих законодавчих змін з метою підвищення ефективності використання їх промислового потенціалу. Виділено пріоритетні напрямки інтеграції транспортного комплексу України в Європейську та світову транспортні системи. Визначено перспективи стратегічного розвитку транспортної системи за рахунок державно-приватного партнерства.Посилання
Портовый маркетинг и задача создания портов третьего поколения//Доклад секретариата ЮНКТАД. - Женева, 1992. - (Преп./ЮНКТАД. ТД/С/4/АС.7/14). - 78с.
Чекаловец В.И. Морские торговые порты Украины в условиях Европейской интеграции / В.И. Чекаловец, Г.П. Скворцов, С.В. Крыжановский // Транспорт. - 2007. - № 30 (458). - С. 63-68.
Haralambidis H. World wide experiences of Port Reform / H. Haralambidis, A.Veenstra. – Oxford: University press, 2012. – 125 p.
Меркт Е.В. Стратегические приоритеты развития мировой портовой системы / Е.В. Меркт // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: зб. наук. праць Одеського нац. морськ. ун-та. – Вип. 7. – Одеса, 2011. – С. 17-26.
Мезина Л.В. Функциональная устойчивость трговых портов в структуре приморского региона //Экономические инновации. Вып.13 “Экономические трансформации: проблемы и современные тенденции регионального развития. - 2002.- С.162-168.
Примачёв Н.Т. Эффективность функциональной деятельности предприятий морского транспорта / Н.Т. Примачёв, О.Ю. Вовк. – Одесса: ИПРиЭЭИ, 2011. – 1247с.
Винников В.В. Проблемы комплексного развития морского транспорта / В.В. Винников. – Одесса: Феникс, 2010. – 229 с.
Яровая Н.В. Экономико-организационные основы диверсификации деятельности морских торговых портов / Н.В. Яровая // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: зб. наук. праць Одеського нац. морськ. ун-та. – Вип. 7. – Одеса, 2011. – С. 109-118.
Могалевкин И.М. Морское судоходство в мировой экономике и международных отношениях: современные функциональные и пространственные проблемы / И.М. Могалевкин М.: Наука, 2010. - 152 с.
Горбаченко С. А. Проблемы привлечения инвестиций в морские порты Украины // Экономика и современный менеджмент: теория и практика: сб. ст. по матер. XXVIII междунар. науч.-практ. конф. № 28. – Новосибирск: СибАК, 2013. – 245 с.
Наконечний Юрій Віталійович Стратегічний план розвитку державного підприємства «Іллічівського морського торговельного порту» на 2015-2020 роки, Міністерство інфраструктури України, Одеса, 2015 р.- 68 с.