Ефективна комунікація в георозподілених ІТ-командах: управління конфліктами та роль зворотного зв’язку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2024.4.2

Ключові слова:

ІТ-команда, георозподілена ІТ-команди, комунікація, управління конфліктами, зворотний зв’язок

Анотація

У статті досліджено особливості побудови ефективної комунікації в георозподілених ІТ-командах в контексті управління конфліктами та налагодження дієвого зворотного зв’язку. Визначено типові комунікативні проблеми, з якими стикаються георозподілені ІТ-команди: відмінності в часових поясах; культурні бар’єри; технологічні обмеження; відсутність невербальних підказок. Встановлено, що конфлікт у розподілених ІТ-командах часто виникає через комбінацію факторів, включаючи нечіткі очікування, нерівномірний розподіл робочого навантаження, відмінності в стилях роботи, культурні непорозуміння, порушення комунікації, різний рівень технологічної компетентності, відсутність чіткості ролей і різні пріоритети між зацікавленими сторонами та командами. Узагальнено стратегії, що можуть допомогти нівелювати ці конфлікти: встановлення чітких протоколів комунікації, тренінги з вирішення конфліктів, програми з культурної обізнаності та регулярні зустрічі. Закцентовано увагу, що після ефективного управління конфліктами для георозподілених ІТ-команд стає вкрай важливим зосередитися на механізмах зворотного зв’язку, які сприяють зростанню ефективності працівника та запобігають переростанню проблем у конфлікти. Зворотній зв’язок відіграє ключову роль у узгодженні командних цілей, підвищенні індивідуальної ефективності та забезпечує оперативне усунення помилок в роботі. Запропоновано використання наступних інструментів конструктивного зворотного зв’язку: 360-градусна система зворотного зв’язку, платформи комунікацій – Slack, Microsoft Teams або електронної пошти, інструменти для співпраці – Jira, Rally або Trello, модель SBI (Ситуація, Поведінка, Вплив), прямий зворотний з’язок (feedforward), збалансовані методи зворотного зв’язку, регулярні перевірки ефективності, забезпечення приватності та безперебійності сеансів зворотного зв’язку, адаптація стилю зворотного зв’язку до індивідуальних уподобань, подальші дії після сеансів зворотного зв’язку.

Біографії авторів

Д.В. Дегтярь , Донецький національний університет імені Василя Стуса

аспірант

Н.С. Якимова , Донецький національний університет імені Василя Стуса

доктор економічних наук, доцент

Посилання

Garro-Abarca V., Palos-Sanchez P., Aguayo-Camacho M. Virtual Teams in Times of Pandemic: Factors That Influence Performance. Frontiers in Psychology. 2021. Vol. 12. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.624637.

Piccoli G., Powell A., Ives, B. Virtual teams: Team control structure, work processes, and team effectiveness. Information Technology & People. 2004. Vol. 17(4). Р. 359–379.

Grenier R., Metes J. Going virtual: Moving your organization into the 21st century. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall PTR, 1995. 320 p.

Кравчук О. І., Варіс І. О., Кир’янова О. В. Управління цифровими комунікаціями у віртуальних командах. Improving living standards in a globalized world: opportunities and challenges: Monograph / ред.: T. Nestorenko, T. Pokusa. Opole, 2021. С. 494–505.

Clear T., MacDonell S. G. Understanding technology use in global virtual teams: research methodologies and methods. Information and software technology. 2011. Vol. 53, no. 9. P. 994–1011.

Litorovych O., Maslakov S. Virtual organizations. Management and Entrepreneurship in Ukraine: the stages of formation and problems of development. 2021. Vol. 2021, no. 1. P. 131–137.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-08

Як цитувати

[1]
Дегтярь , Д. і Якимова , Н. 2025. Ефективна комунікація в георозподілених ІТ-командах: управління конфліктами та роль зворотного зв’язку. Економіка і організація управління. (Лют 2025), 12-19. DOI:https://doi.org/10.31558/2307-2318.2024.4.2.

Номер

Розділ

Статті