Напрями трансформацій управління ефективнсітю бізнес-процесів в умовах диджиталізації

Автор(и)

  • В.Г. Кулявець Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • М.О. Орєхов Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • С.Л. Петренко АТ «Хмельницькобленерго»

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2023.4.10

Ключові слова:

бізнес-процеси; диджиталізація; управління ефективністю бізнес-процесів; Індустрія 4.0; трансформації; інформаційні системи в управлінні; конкурентні переваги

Анотація

Статтю присвячено визначенню основних напрямів трансформацій управління ефективністю бізнес-процесів в умовах диджиталізації. Проведене дослідження дозволило визначити та класифікували сім основних напрямів трансформацій, які впливають на управління бізнес-процесами в умовах диджиталізації, серед них автори виокремлюють: досвід клієнтів, який постійно змінюється; зміцнення стратегічного зв’язку між BPM та цифровими інноваціями; пришвидшення інновації, зміни процесів і способів організації праці; зростаюча потреба в узгодженні бізнесу та ІТ; зміна ролі керівника компанії у поєднанні BPM та цифрових технологій в управлінні; BPM стає більш ефективним, завдяки моделюванню та моніторингу бізнес-процесів; зменшення опору BPM та цифровим інноваціям.
Автори зазначають, що використання інтелектуального аналізу даних, машинного навчання та штучного інтелекту може бути спрямоване на покращення взаємодії з клієнтами. Тоді як інтелектуальний аналіз даних стосується виявлення закономірностей у великих наборах даних за допомогою даних про клієнтів в реальному часі, машинне навчання відноситься до наукового вивчення алгоритмів і моделей застосування інформаційних систем для виконання завдань без вказівок людини, але за умови смарт-поведінки машин. Штучний інтелект також використовує великі дані для прийняття рішень і прогнозування. Автори класифікують визначені напрями трансформацій управління бізнес-процесами, які відбуваються під впливом в умовах диджиталізації, на дві групи – ті, які мають пряму дію на підвищення ефективності бізнес-процесів, та ті, які мають опосередковану дію на ефективність бізнес-процесів. Позитивний ефект від трансформацій другої групи залежить від ефективності стратегічного менеджменту в компанії, ефективності використання потенціалу цифровізації управління бізнес-процесами.

Біографії авторів

В.Г. Кулявець , Донецький національний університет імені Василя Стуса

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри міжнародних економічних відносин

М.О. Орєхов , Донецький національний університет імені Василя Стуса

доктор філософії, старший викладач кафедри менеджменту та поведінкової економіки

С.Л. Петренко , АТ «Хмельницькобленерго»

економіст

Посилання

Van Looy A., Poels G. A Practitioners’ Point of View on How Digital Innovation Will Shape the Future of Business Process Management: Towards a Research Agenda. In Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences, Grand Wailea, HI, USA. 2019. Volume 6. PP. 6448–6457.

Barnes C., Blake H., Pinder D. Creating and Delivering Your Value Proposition: Managing Customer Experience for Profit. Kogan Page: London, 2009.

Bleier A., de Keyser A., Verleye K. Customer engagement through personalization and customization. In Customer Engagement Marketing; Macmillan, P., Ed. Springer International Publishing: Cham, Switzerland, 2018. PP. 75–94.

Steve B., Rich G., Eonju L., Joseph M., Brian N., Andreas S., Zac Sprackett S. Customer Interest Processing in a Customer Relationship Management (crm), 2020. Application. US Patent 20200118220A1.

Heckmann C.S., Maedche A. IT ambidexterity for business processes: The importance of balance. Bus. Process Manag, 2018. PP. 862–881.

Levin K. Frontiers in Group Dynamics: Concept, Method and Reality in Social Science, Social Equillbrla and Change. Human Relations. 1947. №1 (1). PP. 5-41.

Rosini C., Barbero S. Systemic design's guidelines to implement organizational change. DRS Biennial Conference Series. Bilbao, 2022.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-05

Номер

Розділ

Статті