Стратегічне партнерство бізнесу та освіти як умова активізації розвитку ІТ-сфери України
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2023.1.1Ключові слова:
бізнес; освіта; стратегічне партнерство; розвиток; ІТ-сфера; УкраїнаАнотація
Визначено важливість розвитку ІТ-сфери України задля повоєнного відновлення економіки країни. Продемонстровано вклад ІТ-сфери в обсяг реального ВВП України протягом останніх десяти років. Проаналізовано чинники, які дозволили забезпечити позитивні тенденції в розвитку ІТ-сфери в країні та сприяли підвищеному попиту на українських ІТ-фахівців в світі. Визначено причини процесу «витоку мозків» українських ІТ-фахівців. Обґрунтовано необхідність забезпечення тенденцій зростання якості ІТ-освіти в країні. Проаналізовано тенденції зміни рейтингу напряму «Комп’ютерні науки» серед інших напрямів та спеціальностей за кількістю поданих заяв абітурієнтами при вступі на бакалаврат. Констатовано, що розвиток ІТ-сфери стримує недостатній обсяг підготовки ІТ-фахівців закладами освіти країни. Конкретизовано умови, які мають бути покладеними в основу ефективної співпраці закладів освіти та суб’єктів господарювання регіону і країни. Визначено університети-лідери, що готують ІТ-фахівців в Україні. Продемонстровано досвід університету-лідеру щодо співпраці з представниками бізнесу. Окреслено можливі ризики неякісної організації процесу співпраці між освітою та бізнесом.
Посилання
Хоружа Л., Тадеуш О. Партнерство освіти та бізнесу: у пошуках нових форм взаємодії. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2020. Вип. 1. С. 7-16.
Миколайчук І., Хмурова В. Дуальна освіта у модернізації партнерства з роботодавцями. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2021. №5. С. 139-154.
Балута Т.П. Дуальність освіти як фактор модернізації сучасного суспільства. Перспективи. Соціально-політичний журнал. 2021. №1. С. 98-102.
Тамаркіна О. Дуальна освіта: складнощі впровадження. Актуальні питання гуманітарних наук. 2022. Вип. 47(4). С. 222-225.
Борейко Н.М. Аналіз законодавчих норм щодо запровадження дуальної форми здобуття вищої освіти в Україні. Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. 2021. № 4. С. 113-122.
Воскобойнікова Г.Л., Довжук В.В., Коновалова Л.В. Впровадження дуальної освіти на засадах компетентнісного підходу в умовах євроінтеграційних змін в системі вищої освіти. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2021. Вип. 13. С. 67-72.
Державна служба статистики України. Офіційний веб-сайт. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/.
Щербина А. Ринок талантів: якою буде частка ІТ у ВВП України. Mind. 2022. URL: https://mind.ua/openmind/20246322-rinok-talantiv-yakoyu-bude-chastka-it-u-vvp-ukrayini.
Portrait of IT Specialist – 2019. Infographics. URL: https://dou.ua/lenta/articles/portrait-2019/.
Export of the Ukrainian IT grew by 30% in 2019. IT Ukraine Association. URL: https://itukraine.org.ua/eksport-ukra%D1%97nskogo-it-za-2019-r%D1%96k-zr%D1%96s-na-30.html?fbclid=IwAR2lk33a5eI0wQh3YQV0IrvQyaK6YN4FpcXQ0jrSkH6yNRzOfbfltOiIQeo.
Міністерство освіти і науки України. Офіційний веб-сайт. URL: https://mon.gov.ua/ua.
Вища освіта в Україні: зміни через війну: аналітичний звіт / Є. Ніколаєв, Г. Рій, І. Шемелинець. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. 94 с.
Реєстр суб’єктів освітньої діяльності. Єдина державна електронна база з питань освіти. URL: https://info.edbo.gov.ua/.
Захарова О.В., Проданова Л.В. Потенціал вищої освіти України у підготовці конкурентоспроможних ІТ-фахівців для повоєнного відновлення економіки країни. Інформаційні технології в освіті, науці і техніці: Тези доповідей VІ Міжнародної науково-практичної конференції (ІТОНТ-2022), (Черкаси, 23-25 червня 2022 р.). Черкаси: ЧДТУ, 2022. С. 199-201.
Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Кафедра інформаційних систем та технологій. URL: https://ist.kpi.ua/uk/partneri-kafedri/.