Кластеризація світової економіки в умовах техноглобалізму
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.4.13Ключові слова:
кластерний аналіз; міжнародні рейтинги; соціальноекономічний розвиток; STATISTICA; індексиАнотація
У статті проведено кластерний аналіз 100 країн світу за міжнародними рейтинговими показниками соціально-економічного розвитку: глобальний інноваційний індекс; індекс освіти; індекс людського розвитку; індекс глобальної конкурентоспроможності; індекс легкості ведення бізнесу. Автором висвітлені основні особливості кластерного аналізу країн світу засобами STATISTICA за вищепереліченими показниками. У дослідженні обґрунтовано віднесення країн до кожного з вищенаведених кластерів обумовлено усередненням рівня та значення кожного із індексів, які слугують методологічною основою проведення дослідження. Перша група країн (країни-послідовники) характеризується доволі низьким рівнем людського розвитку, що й обумовлює доволі низький рівень інноваційного розвитку. Друга група країн (країни-трендсеттери) вміщує в себе країни, показники яких не є найвищими, проте достатніми для встановлення загальних прикладів для наслідування або врахування їхньої соціально-економічної політики та політики інноваційного розвитку країнами із менш розвиненим станом економічного та суспільного життя. Третя група країн (країни-донори) характеризуються доволі спрощеним середовищем ведення бізнесу, низьким інноваційним потенціалом. Четверта група країн (країнінноваторів) характеризується найвищим рівнем інноваційного розвитку, індексу освіти та людського розвитку.
Посилання
Чалюк Ю.О., Чалюк Ю.А. (2020). Індекси як критерії оцінки міжнародної соціально-економічної динаміки. URL: https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/33897
Савченко М.В., Витяганець І.М. (2020). Підвищення міжнародної конкурентоспроможності Вінницької області в умовах євроінтеграції. Економічний вісник Донбасу. URL: http://evd.luguniv.edu.ua/index.php/evd/article/view/147
Васильців Т.Г., Левицька О.О. (2020). Методичні підходи до аналізування креативних та інформаційно-знаннєвих чинників у реалізації смарт-спеціалізації в регіонах ЄС. URL: http://re.gov.ua/re202002/re202002_153_VasyltsivTH,LevytskaOO.pdf
About the global innovation index. URL: https://www.globalinnovationindex.org/about-gii#history
UNDEP (2021). Human Development Reports. URL: http://hdr.undp.org/en/content/human-development-index-hdi
The Global Competitiveness Report (2020). URL: http://www3.weforum.org/docs/WEF_TheGlobalCompetitivenessReport2020.pdf
The World Bank (2020). Doing Business. URL: https://www.doingbusiness.org/en/data/doing-business-score
Arregle, J.-L., Beamish, P.W. and Hebert, L. (2009). The regional dimension of MNE’s foreign subsidiary localization, Journal of International Business Studies, 40(1): 86- 107.
Boddewyn, J.J. (1988). Political aspects of MNE theory, Journal of International Business Studies, 19(3): 341-363.
Cuervo-Cazurra, A. and Genc, M. (2008). Transforming disadvantages into advantages: developing-country MNEs in the least developed countries, Journal of International Business Studies, 39(6): 957 – 979.
Iyer, G.R. (1997). Comparative marketing: An interdisciplinary framework for institutional analysis, Journal of International Business Studies, 28: 531-561.
Mauro, P. (1995). Corruption and Growth. Quarterly Journal of Economics, 110(3): 681-712
Peterson, M. and Malhotra, N.K. (1997). Comparative marketing measures of societal quality of life: Substantive dimensions on 186 countries, Journal of Macromarketing, Spring, 25-38.
Безруков Н. С. (2008). Способы региональной кластеризации по параметрам человеческого капитала на основе самообучающихся нейронных сетей. Управление в социально-экономических системах. № 1(15). С. 96–102
Янковой А. Г. (2010). Многомерный анализ в системе STATISTICA. – Одесса : Оптимум, 200. 244 с.