Формування інноваційно-активного середовища співтворчості: організаційно-управлінський аспект.

Автор(и)

  • K. Bezgin Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • I. Panchenko Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2019.4.1

Ключові слова:

інноваційно-активне середовище, колаборація, коеволюція, краудсорсинг, краудфандинг, стейкхолдер, надситуативна активність

Анотація

Ключовою ідеєю, що актуалізує необхідність використання інноваційно-активних середовищ співтворчості є необхідність збалансованої, нелінійної реакції суб'єктів господарювання на зростаючу складність і невизначеність ринкових процесів в контексті імплементації імперативів сталого розвитку. Метою статті є розробка науково-практичних рекомендацій, орієнтованих на систематизацію та експлікацію організаційно-управлінських аспектів формування інноваційно-активних середовищ співтворчості. Систематизація і експлікація ключових факторів збірки інноваційно-активного полісуб'єкта, реалізована за допомогою аналізу і узагальнення теоретичних і емпіричних конструктів процесу колаборації. Процесуальність формування інноваційно-активних середовищ співтворчості представлена і обґрунтована за допомогою дескриптивного підходу. Проведено аналіз організаційно-управлінського аспекту процесу формування інноваційно-активних середовищ співтворчості. В результаті якого експлікований перелік потенційних стейкхолдерів процесу співтворчості, а також структуровані ключові поведінкові тригери (інтереси, потреби), що ініціюють механізм спільної творчості. У роботі систематизовано основні поведінкові особливості учасників процесу спільної творчості, розставлені рекомендаційні акценти організаційно-управлінського характеру. Реалізовано базовий поділ існуючих форм і видів співтворчості, з їх подальшим змістовним і смисловим наповненням. Резюмовано, що в сучасних умовах штучна відособленість інноваційної діяльності підприємства від зовнішнього середовища обумовлює низьку конгруентність її результатів. Розглянуті механізми співтворчості, в більшості своїй, мають характер паліативного засобу, що знімає первинну напругу між підприємством і ринком, які потребують свого подальшого розвитку і вдосконалення. Проте, подібна форма взаємодії дозволяє ідентифікувати основні тренди організаційно-управлінських трансформацій, пов'язаних з необхідністю забезпечення гетерархічності, відкритості, симбіотичності внутрішніх процесів діяльності підприємства, щоб сформувати конструктивні передумови його нативної коеволюції з зовнішнім середовищем.

Біографії авторів

K. Bezgin, Донецький національний університет імені Василя Стуса

д.е.н., професор кафедри менеджменту та поведінкової економіки

I. Panchenko, Донецький національний університет імені Василя Стуса

к.е.н., доцент кафедри менеджменту та поведінкової економіки

Посилання

Кастельс М. Информационная эпоха : экономика, общество и культура / М. Кастельс. – Пер. с англ. – М. : ГУ ВШЭ, 2000. – 606 с.

Безгин К.С. Управление процессом создания ценности на предприятии: полисубъектность и коллаборация: монография / К.С. Безгин. – Харьков: «НТМТ», 2015. – 288 с.

Лидбитер Ч. Мы – думаем : Массовые инновации, не массовое производство / Ч. Лидбитер. – Пер. с англ. – М. : Аквамариновая книга, 2009. – 264 с.

Рифкин Дж. Третья промышленная революция. Как горизонтальные взаимодействия меняют энергетику, экономику и мир в целом / Дж. Рифкин. – Пер. с англ. – М. : Альпина нон-фикшн, 2014. – 410 с.

Фелпс Э. Массовое процветание : Как низовые инновации стали источником рабочих мест, новых возможностей и изменений / Э. Фелпс. – Пер. с англ. – М. : Изд-во Института Гайдара; Фонд «Либеральная Миссия», 2015. – 472 с.

Манчулянцев О. Краутия / О. Манчулянцев. – М. : ДМК Пресс, 2014. – 130 с.

Pater М. Co-creation’s 5 guiding principles / М. Pater [Электронный ресурс]. – Режим доступа : //http ://www.thunderfactory.com/pdfs/Cocreation 0princples 2011-09.pdf.

Prahalad С. К. Co-creation experiences : The next practice in value creation / С. К. Prahalad, V. Ramaswamy // Journal of interactive marketing. – 2004. – № 3. – Р. 5-14.

Гилфорд Дж. Три стороны интеллекта / Дж. Гилфорд // Психология мышления. – Под ред. А. М. Матюшкина. – М. : Прогресс, 1965. – 534 с. – С. 433-456.

Пельц Д. Ученые в организациях. Об оптимальных условиях для исследований и разработок / Д. Пельц, Ф. Эндрюс. – Пер. с англ. – М. : Прогресс, 1973. – 472 с.

Пратер Ч. Как создавать инновации / Ч. Пратер, Л. Гандри // Пер. с англ. – М. : СолонПресс, 2012. – 96 с.

Морен Э. К пропасти? / Э. Морен. – Пер. с франц. Г. Наумовой. – СПб. : Алетейя, 2011. – 136 с.

Полани М. Личностное знание / М. Полани. – Пер. с англ. – М. : Прогресс, 1985. – 344 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті