Визначення лідера ринку за конкурентоспроможністю на основі порівняння потенціалів підприємств.
Ключові слова:
ринок мінеральної води, конкурентоспроможність, потенціал, порівняння потенціалів, метод квадрата потенціалуАнотація
В статті проаналізований потенціал як одна з головних складових конкурентоспроможності. Розглянутий метод «Квадрат потенціалу» для дослідження потенціалу підприємства, визначена методика побудови квадрата потенціалу. Встановлені основні вимоги, переваги і недоліки використання методу для суб’єктів ринку. Разом з тим, стаття присвячена дослідженню ринку мінеральної води в Україні. Визначено, що лідером ринка мінеральної води являється ПАТ «Миргородський завод мінеральних вод», яке входить в IDS Group Ukraine. Для підтвердження гіпотези, що потенціал лідера ринку, як найбільш конкурентоспроможного виробника, має кращу структуру потенціалу, використаний метод квадрата потенціалу. В якості основних конкурентів для порівняння обрані ПАТ «Ерлан» та ПАТ «Оболонь», как ведучі виробники в галузі. В результаті дослідження були взначені головні недоліки і можливості подальшого розвитку конкурентоспроможності підприємств-конкурентів. Оцінка потенціалу проведена на основі аналізу загальних фінансово-економічних показників.Посилання
Миргородський завод мінеральних вод [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://www.ids.ua/ru/company/plants/79/
Виробництво мінеральної води в Україні [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: : https://koloro.ua/blog/issledovaniya/analiz-rynka-mineralnoj-vody-vukraineprognoz-na-2015-2017-gg.htm
Закон України «Про захист економічної конкуренції» від 11 січня 2001 року №2210. – 14 (Редакція від 11.08.2013, підстава 406-18). Відомості Верховної Ради України.
Федонін О.С. Потенціал підприємства: формування та оцінка / О.С. // Навч. посіб. – . К.: КНЕУ, 2005.