Internet marketing of university educational services in modern conditions.
Keywords:
Internet marketing, competitiveness, education market, target audience, university website, Donetsk National UniversityAbstract
The article deals with the role of Internet marketing within promotion of educational services on an example of Donetsk National University (Vinnytsia); problems of Internet marketing development in high school; recommendations for its improvement. This topic is important due to its insufficient study as a whole and its individual aspects, as well as many universities’ lack of a clear understanding of the role of Internet marketing or its one-sided application. The structure of the education market target audience is considered. The author states that Internet marketing at universities includes several key positions: the official website of the university; subsites and subdivisions of the main site; Email, social networks; distance learning technologies; placing in university rankings and thematic electronic publications. The analysis of the official site of Donetsk National University (Vinnytsia) defined indicators that need an improvement in order to increase the competitiveness of the site in the educational market. The development of Donetsk National University strategy for the promotion of educational services through an integrated use of Internet marketing and traditional marketing will enable the university to reach a new level, to strengthen its competitive positions.References
Захарова И.В. Маркетинг образовательных услуг: учебник для вузов / И. В. Захарова. – Ульяновск : УлГТУ, 2008. – 170 с.
Чумиков А.Н. Маркетинг в вузах: учебник для вузов / А.Н. Чумиков, М.П. Бочаров. – М.: Инфра-М, Дело, 2008. - 496 с.
Ілляшенко С.М. Комунікаційна ефективність WEB-технологій у маркетингу науково-освітніх послуг / С.М. Ілляшенко, Ю.С. Шипуліна // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2012. – № 1. – С. 69-78.
Аудитория уанета и самые посещаемые сайты в Украине: март 2015 [Электронной ресурс] // Uamaster: блог - Режим доступа: http://blog.uamaster.com/auditoriya-uaneta-i-samye-poseshhaemye-sajty-v-ukraine-mart- 2015 (04.06.15). – Название с экрана.
Интернет-аудитория Украины, июнь 2014 [Электронной ресурс]. - Режим доступа: http://www.gemius.com.ua/1435/internet-auditorija-ukrainy-ijun- 2014.html?file=files/ua_gemius/Images_pressreleases/gemiusKnowlage/6_2014_gemiusAudi ence_overview.pdf (04.06.15). – Название с экрана
Шевченко Д.А. Реклама, маркетинг, PR: учеб. – справ. пособие / Д.А. Шевченко. – Изд. 3е, перераб. и доп. – М.: «РГГУ», 2014. – 639 с.
Интернет-маркетинг вуза: новые принципы клиент – ориентированного маркетинга. [Электронной ресурс]. - Режим доступа: http://shevchenko.rggu.ru/?p=780 (04.06.15). – Название с экрана.
Интернет-маркетинг в вузах как инструмент в конкурентной борьбе за абитуриентов. [Электронной ресурс] // Современные проблемы сервиса и туризма – 2011. - № 2. – С. 58. – Режим доступа к журн.: http://cyberleninka.ru/article/n/internetmarketing-v-vuzah-kak-instrument-v-konkurentnoy-borbe-za-abiturientov (04.06.2015). – Название с экрана.
Сайт вуза: методика и оценка [Электронной ресурс]. - Режим доступа: http://shevchenko.rggu.ru/?p=816 (04.06.15). – Название с экрана.
Вимоги до вищих навчальних закладів та закладів післядипломної освіти, наукових, освітньо-наукових установ, що надають освітні послуги за дистанційною формою навчання з підготовки та підвищення кваліфікації фахівців за акредитованими напрямами і спеціальностями від 31 жовтня 2013 р. за № 1857/24389 // Міністерства освіти і науки України. – 2013.
Дизайн сайта, что это такое? [Электронной ресурс]. - Режим доступа: http://www.hms-web.ru/index.php?p=articles_design (04.06.15). – Название с экрана.
Wayback Machine. [Электронной ресурс]. - Режим доступа: http://web.archive.org/web/*/http://www.donnu.edu.ua (07.05.15). – Название с экрана.
WebAIM. [Электронной ресурс]. - Режим доступа: http://wave.webaim.org/report#/http%3A%2F%2Fwww.donnu.edu.ua (07.05.15). – Название с экрана.