Business technology of omnichannel marketing in enterprise management

Authors

  • A. Bokiy National Transport University, Kyiv

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2024.1.14

Keywords:

technology, omnichannel marketing, management, model, enterprise

Abstract

In the context of the digital transformation of the enterprise, the business technology of omnichannel marketing was discovered, which occupies a strategically important place in the management of the enterprise, ensuring the continuity of interaction with customers, increasing satisfaction and loyalty, effective use of digital resources. On the example of the operation of the enterprise INTERTOP Ukraine, the possibilities of practical use of innovative business technologies of omnichannel marketing as a component of digital management are given. The conceptual model was further developed in the identification of a tool for improving omnichannel marketing in the direction of attracting and interacting with customers. The One Retail tool has been proven to enable an enterprise to build an effective omnichannel strategy aimed at improving every aspect of the business model, from logistics and management to customer service and marketing. Thus, these activities create a strong foundation for achieving high rates of customer acquisition and retention, which in turn leads to increased sales and improved overall business performance.

Author Biography

A. Bokiy , National Transport University, Kyiv

candidate for the degree of Doctor of Philosophy

References

Cummins S., Peltier J.W., Dixon A. Omni-channel research framework in the context of personal selling and sales management: A review and research extensions. Journal of Research in Interactive Marketing, 2016. Vol. 10 No. 1, pp. 2-16. https://doi.org/10.1108/JRIM-12-2015-0094

Juaneda-Ayensa E., Mosquera A., Sierra Murillo, Y. Omnichannel Customer Behavior: Key Drivers of Technology Acceptance and Use and Their Effects on Purchase Intention. Frontiers in Psychology, 2016. Vol.7. p.1117.

Gallino S., Moreno A., Stamatopoulos I. Channel Integration, Sales Dispersion, and Inventory Management. Management Science, 2017. 63(9), рр.2813-2831. doi:10.1287/mnsc.2016.2479

Seher Kanat, Turan Atılgan. Analysis of omni-channel implementations that are preferred by consumers in clothing sector. From the journal AUTEX Research Journal, 2023. Vol. 24 Is. 1 URL: https://doi.org/10.1515/aut-2023-0003

Лялюк А., Сак Т. Формування омнікальних маркетингових стратегіїй в роздрібній торгівлі. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки, 2022. 2., С.99-107. URL: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2022-02-99-107

Бакуліч О.О., Бокий А.В. Омніканальний маркетинг, як ефективний спосіб взаємодії з споживачем. Вісник Національного транспортного університету. Серія “Економічні науки”. Науково-технічний збірник. Київ : НТУ, 2022. Вип. 2 (52). С. 33-39. DOI: 10.33744/2308-6645-2022-2-52-033-039

INTERTOP. URL: https://www.ua-region.com.ua/41097426

Бакуліч О.О., Бокий А.В. Омніканальний маркетинг, як ефективний спосіб взаємодії з споживачем. Наукова конференція професорсько-викладацького складу, аспірантів, студентів та співробітників відокремлених структурних підрозділів університету. Київ: НТУ, 2022. Вип. 78 – 498 с

Бакуліч О.О., Бокий А.В. Принципи управління економічним потенціалом в умовах воєнного стану. V міжнародна науково-практична конференція "Проблеми раціонального використання соціально-економічного, еколого-енергетичного потенціалу України та її регіонів в умовах воєнного стану», 2023. С. 68-70.

Published

2024-06-14

Issue

Section

Articles