Вплив пандемії COVID-19 на процес діджиталізації світової торгівлі

Автор(и)

  • М.В. Дубель Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.4.25

Ключові слова:

діджиталізація; пандемія COVID-19; електронна комерція; електронна торгівля; цифрова трансформація; інтернет-торгівля

Анотація

Статтю присвячено дослідженню тенденції діджиталізації світової торгівлі в умовах пандемії COVID-19. У роботі наведено динаміку розвитку світової Інтернетторгівлі та її частки у загальному обсязі торгівлі протягом періоду 2015-2020 років. Було виявлено наступні тенденції: щорічні темпи приросту електронної торгівлі за період 2015-2019 рр. становили приблизно 20%, а у 2020 році через вплив пандемії COVID-19 обсяг інтернет-торгівлі виріс на 27,6% при зменшенні загального обсягу роздрібної торгівлі на 3%. У роботі аналізується регіональний поділ електронної комерції станом на 2020 рік. В результаті аналізу виявлено, що світовим лідером за обсягами продажів став Азійсько-Тихоокеанський регіон. Також, у статті наводиться аналіз темпів зростання електронної комерції. На основі аналізу висунуто гіпотезу, що пандемія COVID-19 стала каталізатором нової хвилі зростання темпів збільшення обсягів електронної торгівлі у «старих регіонах» – Північній Америці та Західній Європі. У дослідженні наведено провідні десять країн за обсягами продажів електронної комерції у 2019 та 2020 роках. Виявлено одну зміну у складі лідерів – замість Росії у 2020 році до складу потрапила Іспанія. У роботі проводиться аналіз змін обсягу та структури електронної комерції Китаю, США, Германії, Франції, Італії, Нідерландів, Греції, Польщі та України. Внаслідок проведеного дослідження можна стверджувати, що пандемію COVID-19 можна вважати справжнім каталізатором подальшої діджиталізації світової торгівлі.

Біографія автора

М.В. Дубель , Донецький національний університет імені Василя Стуса

аспірант кафедри міжнародних економічних відносин

Посилання

Коробко, А.В., Туль, С.І. Діджиталізація міжнародної торгівлі: особливості та мегатренди. Актуальні проблеми теорії та практики міжнародних економічних відносин в умовах глобальної трансформації : матеріали наукової конференції студентів та молодих учених спеціальності 292 Міжнародні економічні відносини (м. Полтава, 2 грудня 2020 р.). Полтава : ПУЕТ, 2020. c. 42-44

Гордєєва Т.Ф. Сучасні тренди та чинники розвитку міжнародної електронної торгівлі." International relations, part “Economic sciences” 1 (20) 2019. c 45-47. URL: http://journals.iir.kiev.ua/index.php/ec_n/article/view/3764/3429

В.К. Галіцин, В.В. Дем’яненко, О.Є. Камінський . Системний аналіз цифрової трансформації транскордонної торгівлі. Моделювання та інформаційні системи в економіці» № 97. 2019. c 68-79. URL: https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/33919

Declaration on Global Electronic Commerce, Adopted on 20 May 1998 // Ministerial Conference, Secon Session, Geneva, 18 and 20 May 1998, WT/MIN (98)/DEC/2, 25 May 1998, (98-2148). URL: https://docs.wto.org/dol2fe/Pages/FE_Search/FE_S_S009- DP.aspx?CatalogueIdList=4814,34856,20308&CurrentCatalogueIdIndex=1

Retail e-commerce sales worldwide from 2014 to 2024. URL: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/

Global Ecommerce Update 2021. URL: https://www.emarketer.com/content/globalecommerce-update-2021

Global Ecommerce 2019. URL: https://www.emarketer.com/content/globalecommerce-2019

Global Ecommerce 2020. URL https://www.emarketer.com/content/globalecommerce-2020

Top 10 countries ranked by retail ecommerce sales 2020-2021 illions change. URL: https://www.emarketer.com/chart/242909/top-10-countries-ranked-by-retail-ecommercesales-2020-2021-billions-change

In global historic first, ecommerce in China will account for more than 50% of retail sales. URL: https://www.emarketer.com/content/global-historic-first-ecommerce-chinawill-account-more-than-50-of-retail-sales

US ecommerce grows 44.0% in 2020. URL: https://www.digitalcommerce360.com/article/us-ecommerce-sales/

Strong December Caps Standout 2020 as Online Sales Growth Hits 13-Year High. URL: https://www.imrg.org/media-and-comment/press-releases/strong-december-capsstandout-2020-as-online-sales-growth-hits-13-year-high/

German E-Commerce Market Grows in Coronavirus Year 2020. URL: https://tradeandinvestmentpromotion.com/german-e-commerce-market-grows-in-coronavirusyear-2020/

DIGITAL 2021: GERMANY. URL: https://datareportal.com/reports/digital2021-germany

E-commerce in France: online sales increase by 8.5% in 2020. URL: https://www.hebergementwebs.com/ecommerce/e-commerce-in-france-online-sales-increaseby-8-5-in-2020

Ecommerce in the Netherlands: €26.6 billion in 2020. URL: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-the-netherlands-e26-6-billion-in-2020/

DIGITAL 2021: ITALY. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2021- italy

Ecommerce in Poland breaks records. URL: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-poland-breaks-records/

Survey: Greek E-Commerce Turnover Tripled to €15B in 2020. URL: https://www.thenationalherald.com/greece_economy/arthro/survey_greek_e_commerce_turno ver_tripled_to_15b_in_2020-1315575/

107 млрд грн витратили українці на покупки в інтернеті. Яким був ecommerce у 2020 році. URL: https://evo.business/107-mlrd-grn-vitratili-ukra%D1%97ncina-pokupki-v-interneti-yakim-buv-ecommerce-u-2020-roci/

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-05

Номер

Розділ

Статті