Formation of image areas in the context of sustainable development.
Keywords:
image areas, sustainable development areas, territorial marketing, economic developmentAbstract
Article is devoted to the image areas, the problems of its formation in the context of sustainable development. Indicated that territorial image is real and extremely important resource economics, is one of the tools to attract investment. Attention is paid to the sustainable development of the territories and territorial marketing. Attention is focused on the fact that the development of territories is tightly linked to the concept of sustainable development. On the basis of international experience found that marketing is an effective method to support local economic development and investment. Modified need for image formation areas as a tool to increase the investment attractiveness. The concept of "image areas". The functions performed by the image of the unit. Indicated that one of the most important tools of image formation is communication elements. It was established that the image can be divided into objective and subjective components. It identifies and describes the basic stages of formation of the image area.References
Евстигнеева Л., Евстигнеев Р. Субфедеральные аспекты глобализации / Л. Евстигнеева, Р. Евстигнеев // Вопросы экономики. - 2003. - № 5. – С. 22-29.
Панкрухин А.П. Маркетинг территорий / А.П. Панкрухин // Новый маркетинг. – 2006. - №22. – С. 46-49.
Концепція сталого розвитку населених пунктів : Постанова Верховної Ради України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua.
Закон України про Генеральну схему планування території України // Відомості Верховної Ради України. – 2002. - № 30. – Ст. 204.
Вакуленко В. Міський маркетинг як інструмент стратегічного планування економічного розвитку міста / В.Вакуленко // Управління сучасним містом. – 2002. - №4-6 (6). – С. 92-95.
Важенина И.С. Теоретико-методологические основы определения сущности репутации территории. – Екатеринбург: Институт экономики УрО РАН, 2006.
Важенина И.С. Имидж и репутация территории как основа продвижения в конкурентной среде / И.С. Важенина // Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. - №6 (56). – С. 82-98.
A. Luczak, Wizerunek miasta jako element strategii marketingowej [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2002, s. 189
A. Luczak, Wizerunek jako element strategii marketingowej….., s. 166-171.
Marketing Place’s – Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations, The Free Press, New York 1993, s. 167.