Kraud concept as an effective management tool

Authors

  • D. Diachkov Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка
  • N. Korshikova Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка

Keywords:

management, crowdsourcing, crowdfinding, content, organization, crowd, internet technology

Abstract

In the article the essence of the concept crowdsourcing and its importance in the management of the organization. Determined that in the management of crowdsourcing advisable to allocate the following categories: by type of activity (competition, cooperation); by the sphere of uses (business, social, state); by the type of tasks (management of content creation, management by "voting" management to find a solution, finding people management, information management, governance collection of knowledge, testing, fundraising. Characterize the advantages and disadvantages of crowd concepts in the management of the organization. Generalized classification crowd technologies in management, witch including: search and recruitment, financing for the implementation of large projects, development and improvement of products, solutions routine tasks, creating sources of passive income investors seeking and solving organizational problems entity design of logos, advertising and intellectual crowdsourcing.

Author Biographies

D. Diachkov, Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка

к.е.н., асистент кафедри менеджменту і адміністрування

N. Korshikova, Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка

студентка

References

Краудсорсинг: Матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ru.wikipedia.org/wiki/Краудсорсинг

Краудсорсинг поможет бесплатно выучить 50 языков. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://forbes.ua/business/1358779-kraudsorsing-pomozhet-besplatno-vyuchit-50-yazykov

Хау, Дж. Краудсорсинг : Коллективный разум как инструмент развития бизнеса / Дж. Хау ; пер. с англ. – Москва : Альпина Паблишер, 2012. – 288 с.

Бейкер Д. Инновация модели бизнеса через «краудсорсинг» с использованием социальных сетевых платформ [Электронний ресурс]. – Режим доступа:http://sun.tsu.ru/mminfo/2011/000393746/06 /image/06-087.pdf.

Краудрекрутинг – новая технология массового поиска талантов // Компаньон. – 2012. – 31 авг. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.companion. ua/articles/content?id=208489.

Аккерман К. Краудфандінг як фінансовий інструмент. // «Україна фінансова». – Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ufin.com.ua/analit_mat/sdu/139.htm.

Прогрессивные технологии: Что такое краудсорсинг? [электронний ресурс]. – Режим доступа: http://crowdsourcing.ru/article/what_is_the_crowdsourcing – Название с экрана.

Чездбо Г. Когда виртуальность оправдана: организации для инноваций / Г. Чездбо, Д. Тейс // Управление высокотехнологичным бизнесом ; пер. с англ. А. Силонова. – М. : Альпина – Бизнес – Букс, 2007. – С. 39-63.

Мосс А. Что такое краудсорсинг? // Сrowdsourcing.ru. Прогрессивные технологии. ̶ Деловой портал. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://crowdsourcing.ru /article/what_is_the_crowdsour cing.

Михайлов А. Краудсорсинг ̶недорогой инструмент развития малого бизнеса / А. Михайлов // Ресурс о малом и среднем бизнесе. – [Электронный ресурс ]. – Режим доступа: www.pro-biznes.com.

Хабибуллина Л. Краудсорсинг – мощный инструмент для развития малого бизнеса / Л. Хабибуллина // Профессионалы.ru. Деловая социальная сеть. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://professionali.ru/Soobschestva/ 33488660

Преимущества использования краудсорсинга в малом би знесе. Бизнес-справочник. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://cardomat.ru/article/preimuschestva-ispolzovaniya-kraud sorsinga -v-malom-biznese.

Фукуяма Ф. Великий разрыв / Ф. Фукуяма : пер. с англ. ; под общ. ред. А.В. Александровой. – М.: ООО «Издательство АСТ», 2003. – 474 с.

Мариничева М.К. Управление знаниями на 100 %. Путеводитель для практиков / М.К. Мириничева. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2008. – 320 с.

Issue

Section

Articles