Development of university potential in the system of management practices
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2020.4.18Keywords:
university management; higher education in Ukraine; university potential; system of management practices; strategic developmentAbstract
The article suggests audit indicators and tools for developing of university potential in the context of strategic management in the face of global and national challenges and the change of the local quality assurance system of higher education. The key directions of university potential development (formation and preservation of personnel, pragmatization of educational programs, creation of conditions for self-development and professional development of higher education seekers, ensuring successful implementation of individual trajectory of professional / academic activity of scientific and pedagogical workers, maintenance of high quality culture in university and the development of a unique atmosphere living-learning-community) and offered a number of recommendations for the implementation of each of them.
References
Bateman H. McAdam K. Dictionary of Human Resource and Personnel Management. London: A&C Black Publishers, 2006. 199 p.
Bolden R., Jones S., Davis H., Gentle P. Development and Sustaining Shared Leadership in Higher Education. London: LFHE. 2015. 47 p.
ESG (переклад українською) http://www.ihed.org.ua/images/doc/04_2016_ESG_2015.pdf
Harvey L., Green, D (1993): Defining Quality, Assessment & Evaluation in Higher Education
Автономія і врядування у вищій освіті // http://www.ihed.org.ua/images/biblioteka/zbirnik_Avtonomiya-ta-vraduv-Vish-osv_IVO-NAPN-2014-236s.pdf; http://www.ihed.org.ua/images/biblioteka/Avtonomiya-ta-vryaduv-VO_monogr_IVO-2015-192p_avtors-kolektiv.pdf
Борщ В. І., Белякова В.В. Формування і реалізація кадрової політики на підприємствах України. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 2017. Том 16. №3 (37). С. 175-187.
Від контролю до культури якості: перезавантаженння процесів забепечення якості в українській вищій школі: практ.посібник / За ред. С. Гришко, Т.Добко… Львів: Вид-во: Компанія «Манускрипт». 2014. 168с.
Владыка М.В. "Инновационный потенциал вузов как фактор конкурентности экономического развития" / https://bit.ly/3rC3U2T
Впровадження локальних систем управління якістю в українських університетах (аналітичний звіт) http://www.edupolicy.org.ua/_dx/assets/images/Analit18ua_08-5mm.pdf
Імператив якості: вчимося цінувати і оцінювати вищу освіту: навч.посіб./За ред.Т.Добка, М.Головянко. – Львів: Видавництво «Компанія Манускрипт», 2014. – 572с.
Калашнікова С. Розвиток лідерського потенціалу сучасного університету // http://www.ihed.org.ua/images/biblioteka/Liderstvo/rozvitok_lidersk_potencialu_Universitets._Kalashnikova.S_2016_46c.pdf
Краснощок І. П. Виховний потенціал закладу вищої освіти: структура та критерії розвитку / Інна Петрівна Краснощок // Наукові записки ЦДПУ ім. В.Винниченка. Серія: Педагогічні. - Кропивницький : РВЦ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. Вип. 180. С. 90-97.
Лугова В.М. «Науковий потенціал ВНЗ України та результативність його використання» / Економіка і суспільство. 2017. Вип.8. с. 27 С.547 – 555.
Лук’янова Л. Законодавче забезпечення освіти дорослих: зарубіжний досвід / Лариса Лук’янова; Українська Асоціація освіти дорослих. – К.: ТОВ «ДКС-Центр», 2017. 147 с.
Мескон М. Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента. М.: Дело. 1999. – 800 с.
Механізми реалізації ефективного врядування в університетах України в умовах євроінтеграції: Колективна монографія / Авторський колектив: І. Драч, С. Калашнікова, О. Паламарчук, В. Рябченко, Л. Червона; за заг. ред.С. Калашнікової. – Київ: Інститут вищої освіти НАПН України, 2020. – 223 с.
Одегов Ю.Г., Лабаджян М.Г. Кадровая политика и кадровое планирование: учебник для вузов. М.: Издательство Юрайт, 2014. 444 с.
Рач В.А. Проектно-орієнтовані моделі управління та оцінки діяльності вищих навчальних закладів / В.А. Рач, А.Ю. Борзенко-Мірошніченко // Управління проектами та розвиток виробництва: Зб.наук.пр. Луганськ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2009. №1(29). С. 81-89.
Рашкевич Ю. Болонський процес і нова парадигма вищої освіти // http://www.ihed.org.ua/images/doc/04_2016_Rashkevych_BolonskyiProcessNewParadigmHE.pdf
Розвиток інституційного потенціалу університетів у контексті глобального лідерства: колективна монографія / Авторський колектив: Є. Балджи, І. Драч, С. Калашнікова, О. Коваленко, С. Курбатов, Н. Невмержицька, О. Паламарчук, В. Рябченко, Л. Червона; за заг. ред. С. Калашнікової. – Київ: Інститут вищої освіти НАПН України, 2017. 205 с.
Стрехова С. В. Кадрова політика: важелі впливу на ефективність, механізми та інструменти реалізації. Економічний часопис ХХІ. 2012. № 3–4. С. 66-70.
Черниш О.В. Стратегічне управління освітньою діяльністю у ЗВО. Економіка і суспільтсво. 2018. №19. С.689 – 698.
Шпак О.Особливості управління в сучасній системі вищої освіти / Молодь і ринок. 2010. №12(71). С710-13.
Щербаков Ю.И., Коротков И.В. Управленческая деятельность в современных образовательных организациях / https://docplayer.ru/47703239-Upravlencheskaya-deyatelnost-v-sovremennyh-obrazovatelnyh-organizaciyah.html