Особливості послуг вищої освіти в новій економіці.
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2019.4.4Ключові слова:
освітня послуга, нова економіка, особливості освітніх послуг, компетентності, суб’єкти освітньої діяльності, стандарти вищої освітиАнотація
У статті розглянуто сутність і значення освітніх послуг на сучасному етапі розвитку економіки, яку називають новою. Розкрито сутність освітньої послуги, її значні відмінності в порівнянні з іншими послугами в контексті нової економіки, яка характеризується переважанням знань, інформаційних технологій, нових бізнеспроцесів, соціальних ініціатив над матеріальними активами. Визначено особливості освітніх послуг з точки зору змісту послуги, стандартів вищої освіти, спрямованості навчання, змісту програм, формування навчальних планів, суб’єктів навчального процесу, здатності до накопичення знань, умінь, навиків, співвідношення місця та часу виробництва й споживання освітніх послуг, ставлення до споживача, тривалості терміну надання послуг.Посилання
Закон України «Про вищу освіту» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти. - К: ТОВ «ЦС», 2015. – С. 17-25.
Александров В. Освітня послуга: суть та моделі якості // Економіка України, 2007. – №3 – С. 53–60
Багдік’ян С.В. Освітні послуги: дослідження поняття, класифікація, базові характеристики // Економіка, Менеджмент, Підприємництво. – 2010. – № 22 (1). – С. 97– 100
Маркетинг образовательных услуг: монография / Под общ. ред. д-ра экон. наук, проф. О.В. Прокопенко. – Ruda Śląska : «Drukarnia i Studio Graficzne Omnidium», 2016. – 168 с.
Оболенська Т.Є. Маркетинг освітніх послуг: вітчизняний і зарубіжний досвід. − К.: КНЕУ, 2001. − 208 с.
Дмитрів А.Я. Характеристика особливостей освітньої послуги з погляду маркетингу. Національний університет “Львівська політехніка” , 2010. http://ena.lp.edu.ua
Карпенко А.В. Розвиток інтелектуальних активів людського потенціалу: теорія та практика: монографія.– Запоріжжя: ФОП В.М. Мокшанов, 2018.–510 с.
Міщенко Г. Маркетинг і вища освіта // Вісник Книжкової палати – №8 – 2004.
Сидорова А.В. Методы анализа и прогнозирования развития сферы услуг: монография.– Донецк, 2002.– 239 с.
Панич О. Система підготовки стандартів вищої освіти і перспективи її вдосконалення./ Матеріали конференції «Розбудова системи забезпечення якості вищої освіти в Україні»: Київський Національний торговельно-економічний університет). 11- 12 червня 2019 р.
Ящук Т.А. Ринок освітніх послуг: сутність та тенденції розвитку //Інноваційна економіка № 8,2013, с. 246-249.