Методологічні засади визначення пріоритетних напрямків розробки стратегії розвитку підприємства
DOI:
https://doi.org/10.31558/2307-2318.2022.3.5Ключові слова:
стратегія; стратегія розвитку в менеджменті; стратегічне управління; формування стратегії розвитку підприємства; місія підприємстваАнотація
В статті розглядається актуальне питання визначення пріоритетних напрямків стратегії розвитку підприємства. Визначено сутність даного поняття. Наведено характерні ознаки вибору пріоритетних напрямків діяльності підприємства. Встановлено, що стратегічне управління є процесом прийняття і реалізації стратегічних рішень на основі співставлення власного ресурсного потенціалу підприємства з потенційними можливостями і загрозами зовнішнього середовища. Визначено, що стратегічна модель управління розвитком підприємства крім стратегічного планування, включає реалізацію розробленої стратегії, в тому числі її комплексну оцінку та контроль. Наведено основні етапи процесу формування стратегії розвитку підприємства: визначення місії та цілі підприємства, вивчення зовнішнього стану та середовища, визначення конкурентної переваги підприємства, формування системи стратегічних цілей, формулювання стратегічних альтернатив, впровадження методів, призначених для реалізації обраного стратегічного напрямку розвитку підприємства.
Посилання
Чендлер А. Стратегія і структура: глави в історії промислового підприємства / Альфред Чандлер. - Массачусетський технологічний інститут: The Mit Press. – 1962, 1990. – 465 с.
І. Г. Кадирус, А. С. Донських, В. А. Терещенко, м. Дніпро ORCID ID: 0000-0001-5014-9610 ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ АГРАРНОГО ПІДПРИЄМСТВА
Люльов О.В. Теоретичні основи формування механізму визначенняя пріоритетності та узгодженості цілей на підприємстві / А. В. Люльов // Механізм регулювання економіки. – 2009. – №4, Т. 1. – С. 110–121.
Бутинець Ф.Ф., Шигун М.М. Моделі і методи прийняття рішень в аналізі та аудиті: Навчальний посібник. — Житомир: ЖДТУ, 2004. — 352 с.